Золотов, Андрій Валерійович (Zolotov Andrii) and Шикула, Ростислав Ростиславович (Shykula Rostyslav) and Акімов, Олександр Олексійович (Akimov Oleksandr) (2024) Інтеграція бойового досвіду в освітній процес: розвиток компетентностей лідерства та командної роботи (Integration of combat experience into the educational process: development of leadership and teamwork competencies). Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права (вип.6). pp. 34-40. ISSN 27101118
![]() |
PDF
- Published Version
Download (669kB) |
Анотація
У статті розглядається питання інтеграції бойового досвіду у освітній процес для розвитку компетентностей лідерства та командної роботи, необхідних для підготовки висококваліфікованих фахівців. Визначено, що бойовий досвід є критично важливим компонентом у розвитку лідерських якостей, стратегічного мислення, стресостійкості, адаптивності, а також навичок швидкого ухвалення рішень та командної роботи. Досліджено нормативно-правові документи, включаючи Концепцію військової кадрової політики в системі Міністерства оборони України на період до 2028 року, Доктрина військового лідерства у Збройних Силах України, Стратегію залучення, розвитку та утримання людського капіталу в силах оборони України на період до 2027 року, які наголошують на необхідності використання бойового досвіду. Доведено, що впровадження бойового досвіду в освітній процес сприяє створенню механізмів збору, узагальнення та передачі знань, що дозволяє підвищити ефективність освітнього процесу. Розглянуто основні напрями інтеграції бойового досвіду в освітні програми, зокрема через моделювання бойових ситуацій, створення кейсів, впровадження симуляцій та рольових ігор, що дозволяють курсантам отримати практичні навички роботи в кризових умовах. Аналізується залучення ветеранів бойових дій як викладачів і менторів для передачі практичних знань і навичок студентам. Досліджено досвід держав-членів НАТО у сфері військової освіти та обґрунтовано необхідність впровадження подібних підходів у національні освітні програми. Узагальнено роль військового досвіду у формуванні психологічної стійкості, відповідальності, ефективної комунікації та координації дій у стресових ситуаціях. Визначено, що інтеграція бойового досвіду в навчальний процес не лише підвищує рівень підготовки військовослужбовців, а й сприяє адаптації управлінських ілідерських підходів для цивільних сфер, таких як кризовий менеджмент, державне управління, безпекові структури та медицина. Узагальнено, що ефективна реалізація запропонованих підходів сприятиме формуванню нової генерації лідерів, здатних діяти у кризових умовах, ухвалювати відповідальні рішення та працювати у високостресових середовищах. Запропоновано рекомендації щодо подальшого впровадження бойового досвіду у освітній процес, розширення співпраці з ветеранами, проведення спеціалізованих тренінгів і навчань, а також розробки відповідних освітніх методик, що сприятимуть підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців.
(The article examines the issue of integrating combat experience into the educational process and developing the leadership and teamwork competencies necessary to train highly qualified specialists. Combat experience has been identified as a critical component in the development of leadership, strategic thinking, resilience, adaptability, and quick decision-making and teamwork skills. Regulatory documents have been studied, including the Concept of military personnel policy in the system of the Ministry of Defense of Ukraine for the period until 2028, Military Leadership Doctrine in the Armed Forces of Ukraine the Strategy for attracting, developing and retaining human capital in the defense forces of Ukraine for the period until 2027, which emphasize the need to use combat experience. It has been proven that the introduction of combat experience into the educational process contributes to the creation of mechanisms for collecting, summarizing and transferring knowledge, which makes it possible to increase the effectiveness of the educational process. The main directions of integrating combat experience into educational programs are considered, in particular, through modeling combat situations, creating cases, introducing simulations and role-playing games that allow cadets to gain practical skills in working in crisis conditions. The paper explores the involvement of combat veterans as instructors and mentors in transferring practical knowledge and skills to students. The study also considers the experience of NATO member states in the field of military education and justifies the need to implement similar approaches in national educational programs. The role of military experience in shaping psychological resilience, responsibility, effective communication, and coordinated action in stressful situations is generalized. It has been established that integrating combat experience into the educational process not only enhances the training of military personnel but also facilitates the adaptation of managerial and leadership approaches for civilian sectors such as crisis management, public administration, security structures, and medicine. The study concludes that the effective implementation of the proposed approaches will contribute to forming a new generation of leaders capable of operating in crisis conditions, making responsible decisions, and working in high-stress environments. Recommendations are proposed for the further introduction of combat experience into the educational process, expansion of cooperation with veterans, conducting specialized training and exercises, as well as developing appropriate educational methods that contribute to improving the quality of training of future specialists.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | бойовий досвід, лідерство, командна робота, військова освіта, ухвалення рішень, освітній процес, моделювання ситуацій, симуляції, ветерани, практичні кейси (combat experience, leadership, teamwork, military education, decision-making, educational process, scenario modeling, simulations, veterans, case studies) |
Теми: | За напрямами > Освіта |
Підрозділи: | Публікації партнерів та зовнішніх науковців |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 16 Лип 2025 13:50 |
Остання зміна: | 17 Лип 2025 06:48 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9974 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |