Digital Repository of Ostroh Academy

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ТА САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЛЕКСИКОЛОГІЇ І ФРАЗЕОЛОГІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL GUIDELINES OF THE OPTIMIZATION OF THE EDUCATIONAL, COGNITIVE AND SELF-EDUCATIONAL ACTIVITIES OF THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS IN THE PROCESS OF STUDYING LEXICOLOGY AND PHRASEOLOGY OF THE UKRAINIAN LANGUAGE)

Греб, M. (M. Hreb) (2014) ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ТА САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЛЕКСИКОЛОГІЇ І ФРАЗЕОЛОГІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL GUIDELINES OF THE OPTIMIZATION OF THE EDUCATIONAL, COGNITIVE AND SELF-EDUCATIONAL ACTIVITIES OF THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS IN THE PROCESS OF STUDYING LEXICOLOGY AND PHRASEOLOGY OF THE UKRAINIAN LANGUAGE). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка» (Вип.29). pp. 105-110.

[img] PDF - Published Version
Download (1MB)

Abstract

У статті висвітлено психолого-педагогічні орієнтири оптимізації навчально-пізнавальної та самоосвітньої діяльності майбутніх учителів початкової школи у процесі вивчення лексикології і фразеології української мови з урахуванням особливостей освітньо-виховного процесу сучасного педагогічного вишу. (The article deals with psychological– pedagogical benchmarks of optimisation of educational-cognition and self-educational activity of future primary school teachers within the process of teaching lexicology and phraseology of Ukrainian language. Peciliarities of educational process at modern high educational establishments are taken into consideration.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Бердянський державний педагогічний університет
Uncontrolled Keywords: Навчально-пізнавальна та самоосвітня діяльність майбутніх учителів початкової школи, самостійна робота, оптимізація навчального процесу, вивчення лексикології і фразеології української мови, інтеграція знань, навчальні мотиви (Educationalcognitive and self-educational activity of future primary school teachers, independent work, optimisation of the educational process, studying of lexicology and phraseology of Ukrainian language, integration of knowledge, educational motives)
Subjects: by fields of science > Education > Pedagogics
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Бібліотекар Галина Цеп'юк
Date Deposited: 25 Feb 2015 13:43
Last Modified: 25 Feb 2015 13:43
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3528

Actions (login required)

View Item View Item