Організація активної роботи студентів на заняттях з англійської мови (The language that keeps silence: a principle of «poetic chatting» in r. walser’s novel «the tanners»)

Бесараб, Т. (T. Besarab) (2016) Організація активної роботи студентів на заняттях з англійської мови (The language that keeps silence: a principle of «poetic chatting» in r. walser’s novel «the tanners»). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.61). pp. 174-176.

[thumbnail of 68.pdf] PDF - Published Version
Download (329kB)

Анотація

У статті розглянуто як досягти більшої ефективності на заняттях з англійської мови у ВНЗ та мотивувати
студентів до більшої активності та співпраці з викладачем. Подано декілька моделей завдань, за допомогою яких можна урізноманітнити навчальний процес, зробити заняття більш цікавим та заохотити студентів приймати в
них активну участь. Виявлені та систематизовані фактори, які впливають на організацію активної роботи студен-
тів на заняттях з англійської мови. У роботі зосереджено увагу на факторах, які впливають на ефективну співпра-
цю викладача та студентів, а також що і як повинні вміти студенти ВНЗ.
(The article deals with the methods of achieving effectiveness while teaching English language and means of motivating students to participate in the lesson. Some activities with the help of which lessons can be more interesting are considered.
Techniques influencing student activity are arranged according to a system. In the article attention is concentrated on students and teacher cooperation. Emphasized the importance of gaining skills by students. They must take active part in various discussions, have their own opinion, have the ability to explain the material to the group mates, be motivated to study and
increase their level, respect their teachers and work by themselves. It is considered how to spice up lessons and some tasks for English lessons are given. It is concluded that students who want to study well and have chosen their future profession by themselves are more motivated than students who were forced to study by their parents. It is proved that when teacher divides class into a few groups and lets them teach each other and revise material for test together students have better results. They
have an opportunity to ask each other different questions without being afraid of looking stupid. Also when students explain material to their group mates they understand how it is difficult to be a teacher that also stimulates them for cooperation.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Активна участь, мотивація, мета, ефективний спосіб (Active participation, motivation, aim, effective methods)
Теми: За напрямами > Освіта > Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 22 Тра 2017 13:45
Остання зміна: 22 Тра 2017 13:45
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5718

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент