Маслова, Ю. (Maslova Y.) and Скалій, А. (Skaliy A.) and Жуков , В. ( W. Zukow ) (2012) Gender aspects of print advertising (Гендерний аспект друкованої реклами). Current problems of advertisement and image in economy and tourism. pp. 37-44.
![]() |
PDF
Download (103kB) |
Abstract
In the article gender problems are analysed in the texts of advertising on the pages of mass-media. It describes modern gender roles which are represented in modern Ukrainian newspaper texts (У статті здійснено лінгвістичний аналіз рекламних текстів, опублікованих на сторінках друкованих ЗМІ, через призму гендерної проблематики. Описано сучасні гендерні ролі, образи, які репрезентовано в сучасних українськомовних газетних текстах)
Item Type: | Article |
---|---|
Corporate Creators: | Національний університет «Острозька академія» (The National University of Ostroh Academy) |
Uncontrolled Keywords: | Gender, advertising, publicity text, gender stereotypes (гендер, реклама, рекламний текст, гендерні стереотипи.) |
Subjects: | by fields of science > Gender Researches by fields of science > Management of enterprises. Management > Advertising. Information System. PR Навчальні матеріали та презентації |
Divisions: | The College of International Relationship > The Department of Documentation and Information Activities |
Depositing User: | заввідділу Наталя Денисенко |
Date Deposited: | 25 Feb 2013 10:41 |
Last Modified: | 25 Feb 2013 10:41 |
URI: | http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/1646 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |