Digital Repository of Ostroh Academy

Gender aspects of print advertising (Гендерний аспект друкованої реклами)

Маслова, Ю. (Maslova Y.) and Скалій, А. (Skaliy A.) and Жуков , В. ( W. Zukow ) (2012) Gender aspects of print advertising (Гендерний аспект друкованої реклами). Current problems of advertisement and image in economy and tourism. pp. 37-44.

[img] PDF
Download (103kB)

Abstract

In the article gender problems are analysed in the texts of advertising on the pages of mass-media. It describes modern gender roles which are represented in modern Ukrainian newspaper texts (У статті здійснено лінгвістичний аналіз рекламних текстів, опублікованих на сторінках друкованих ЗМІ, через призму гендерної проблематики. Описано сучасні гендерні ролі, образи, які репрезентовано в сучасних українськомовних газетних текстах)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет «Острозька академія» (The National University of Ostroh Academy)
Uncontrolled Keywords: Gender, advertising, publicity text, gender stereotypes (гендер, реклама, рекламний текст, гендерні стереотипи.)
Subjects: by fields of science > Gender Researches
by fields of science > Management of enterprises. Management > Advertising. Information System. PR
Навчальні матеріали та презентації
Divisions: The College of Political Studies and Information Management > The Department of Documentation and Information Activities
Depositing User: Пров. б-р Наталя Денисенко
Date Deposited: 25 Feb 2013 10:41
Last Modified: 25 Feb 2013 10:41
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/1646

Actions (login required)

View Item View Item