Digital Repository of Ostroh Academy

Когнітивний дисонанс як інструмент зниження рівня плагіату. (Cognitive dissonance as an instrument for plagiarism reducing.)

Коцюк, Ю. (Y. Kotsyuk) (2013) Когнітивний дисонанс як інструмент зниження рівня плагіату. (Cognitive dissonance as an instrument for plagiarism reducing.). Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.24). pp. 56-61.

[img] PDF - Published Version
Download (405kB)

Abstract

У статті розглядаються фактори, які спричиняють когнітивний дисонанс у сприйнятті такого явища, як плагіат і, як наслідок, дозволяють знизити його рівень. (The article deals with the factors that cause cognitive dissonance in the appreciation of such a notion as plagiarism and as a result, decreases its level.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy)
Uncontrolled Keywords: Плагіат, запозичення, когнітивний дисонанс, психологічний комфорт. (Plagiarism, borrowing, cognitive dissonance, psychological comfort.)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: The College of Political Studies and Information Management > The Department of Documentation and Information Activities
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 06 Nov 2013 08:13
Last Modified: 06 Nov 2013 08:13
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2453

Actions (login required)

View Item View Item