Обліково-аналітичне забезпечення фінансової стійкості вищих начальних закладів державної та комунальної власності України в контексті специфіки формування їхнього бренду (REGISTRATION-ANALYTICAL PROVIDING OF FINANCIAL STABILITY OF STATE AND COMMUNAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS OF UKRAINE IN THE CONTEXT OF SPECIFIC OF FORMING OF THEIR BRAND)

Харчук, Ю. (Yu. Kharchuk) (2014) Обліково-аналітичне забезпечення фінансової стійкості вищих начальних закладів державної та комунальної власності України в контексті специфіки формування їхнього бренду (REGISTRATION-ANALYTICAL PROVIDING OF FINANCIAL STABILITY OF STATE AND COMMUNAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS OF UKRAINE IN THE CONTEXT OF SPECIFIC OF FORMING OF THEIR BRAND). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка»: збірник наукових праць (Вип.27). pp. 132-137.

[thumbnail of 25.pdf] PDF - Published Version
Download (261kB)

Анотація

У статті уточнено сутність обліково-аналітичного забезпечення фінансової стійкості вищих навчальних закладів державної та комунальної власності. Визначено суть та специфіку формування бренду вищих навчальних
закладів. Розглянуто типи брендів та особливості взаємозв’язку між потребами споживачів освітніх послуг та
складовими бренду ДВНЗ. Обгрунтовано вплив бренду вищих навчальних закладів на якість обліково-аналітичного
забезпечення їхньої фінансової стійкості в умовах реформування вищої освіти в європейський освітній простір.
(Essence of the registration-analytical providing of financial stability of state and communal higher educational establishments has been specified in the article. Essence and specific of forming of brand of higher educational establishment have been determined. The types of brands and feature of intercommunication have been considered between the necessities of consumers of educational services and constituents of brand of state and communal higher educational establishments. Influence of brand of higher educational establishments on their financial stability has been grounded. The features of providing of sufficient level of financial stability of state and communal higher educational establishments and their brand have been exposed at the market of educational services of Ukraine in the context of reformation of higher education and integration in European educational space.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Фінансова стійкість, вищі навчальні заклади державної та комунальної власності, обліково-аналітичне забезпечення фінансової стійкості, бренд, бренд-менеджмент (Financial stability, state and communal higher educational establishments, registration-analytical providing of financial stability, brand, brand-anagement)
Теми: За напрямами > Економіка > Фінанси
Підрозділи: Економічний факультет > Кафедра фінансів
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 07 Лют 2015 20:27
Остання зміна: 07 Лют 2015 20:27
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3489

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент