Digital Repository of Ostroh Academy

ЛІНГВОМЕТОДИЧНІ ОСНОВИ НАВЧАННЯ СИНТАКСИСУ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ ЗА КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ (Linguistic and methodological basics of teaching syntax to philology-students in terms of competency-based approach)

Столяр, З. (Z. Stoliar ) (2014) ЛІНГВОМЕТОДИЧНІ ОСНОВИ НАВЧАННЯ СИНТАКСИСУ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ ЗА КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ (Linguistic and methodological basics of teaching syntax to philology-students in terms of competency-based approach). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.29). pp. 149-153.

[img] PDF - Published Version
Download (1MB)

Abstract

У статті зроблено спробу визначити методичні основи організації навчально-виховного процесу вивчення синтаксису української мови на філологічних спеціальностях ВНЗ в умовах компетентнісної освіти; охарактеризовано основні форми, принципи й методи навчання, що забезпечують формування комуні- кативної компетентності у студентів-філологів. (In the article an attempt is made to define the methodological principles of the organization of the educational process of learning the syntax of the Ukrainian language at the philological specialties of the university in terms of competency-based education; characterized the main form, the principles and methods of teaching, providing the formation of communicative competence of students-philologists.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy)
Uncontrolled Keywords: Kомпетентнісний підхід, комунікативна компетентність, форми організації навчання, принципи й методи навчання (Competence approach, communicative competence, forms of training, principles and methods of teaching)
Subjects: by fields of science > Education > Pedagogics
Divisions: The College of Humanities > The Department of Ukrainian Language
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 27 Feb 2015 13:21
Last Modified: 27 Feb 2015 13:21
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3548

Actions (login required)

View Item View Item