Digital Repository of Ostroh Academy

ПРОБЛЕМА ТИПОЛОГІЇ УРОКІВ МОВИ

Хом'як, І. (I. Khomiak) (2012) ПРОБЛЕМА ТИПОЛОГІЇ УРОКІВ МОВИ. Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць (Вип.12). pp. 122-129.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (203kB) | Preview

Abstract

У статті проаналізовано класифікаційні підходи до уроків мови як основної форми організації навчально-виховного процесу в загальноосвітньому закладі, охарактеризовано їх структуру. Пропонується аналіз термінів «урок навчального переказу», «урок аналізу контрольного переказу», «урок контрольного твору». Запропоновано компоненти визначених типів уроків. Подано сучасну типологію уроків. Спостереження підтверджено прикладами. (The article analyses the classificatory approaches to language lessons and their structure, which are considered to be a basic form of the educational process organizing in secondary schools. The articles defines the notions «retelling lesson», «retelling analysis lesson» and «composition based exam lesson». It describes the components of these types of the lessons and their contemporary typology. The results of the research are provided with examples.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy)
Uncontrolled Keywords: Урок, сучасний урок, типологія уроків, структура уроків (Lesson, modern lesson, typology of lessons, structure of lessons)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature > Linguistics. Philology
Divisions: The College of Humanities > The Department of Ukrainian Language
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 26 May 2015 14:29
Last Modified: 26 May 2015 14:29
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3729

Actions (login required)

View Item View Item