Digital Repository of Ostroh Academy

Новітні технології у викладанні дисципліни «Іноземна мова в професійній діяльності»

Тютюнник, В. (V. Tiutiunnyk) and Давиденко, Ю. (Yu. Davydenko) and Кондрашева, О. (O. Kondrasheva) (2015) Новітні технології у викладанні дисципліни «Іноземна мова в професійній діяльності». Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія «Філологічна» (Вип.54). pp. 75-77.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (285kB) | Preview

Abstract

У статті розглядається питання застосування інтерактивних технологій при вивченні дисципліни «Іноземна мова в професійній діяльності». Робиться короткий огляд основних тенденцій та проблем, пов’язаних з розвитком та застосуванням новітніх технологій у викладанні іноземної мови за професійним спрямуванням в непрофільних вищих навчальних закладах. (The World society is undergoing rapid social and economic development. Under the conditions of constant changes people need to get new high quality knowledge and practical training to develop their personal qualities and professional skills. In this respect educational system has to be constantly improved and reply to the challenges of contemporary society. For decades, English has been used as the language of international professional life in all spheres; however, only recently it has become the most widespread instructional language in higher education. The rapid implementation of Сontent and Language Integrated Learning (CLIL) classrooms across Europe responds to academies’ and universities’ pressing need to attract international students, promote teacher-student exchanges and ultimately adapt higher education institutions to the new demands of the job market. In the specific case of Ukraine, academies are gradually incorporating English as the vehicular language mainly in postgraduate programs as well as in some bilingual degrees(PSACEA experience) in an attempt to face the challenges of today’s rapidly changing globalized world. English language instructors have been faced the challenge to develop new advanced methods of teaching English introducing interactive technologies and high technologies in the professional activities of the higher school teaching staff. Interactive technologies of teaching are being considered in the article regarding their role in teaching the discipline «English for special purposes». The aim of the article is to make brief review of major tendencies in new technologies development in the field of foreign languages methods of teaching and their application in higher school students’ training when foreign language is used by the trainees as an instrument of their professional skills development and further professional studies or scientific investigations.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Регіональний інститут державного управління академії державного управління при Президентові України
Uncontrolled Keywords: Технологія, новітні технології, гуманістична педагогіка, інтерактивна технологія навчання, кооперативне навчання, ситуативне моделювання, інтерактивні методи (Technology, innovative technologies, humanistic approach of pedagogies, interactive technology of training, cooperative learning, situational modeling, interactive methods of foreign language teaching)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 28 Jan 2016 18:45
Last Modified: 28 Jan 2016 18:45
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4163

Actions (login required)

View Item View Item