Digital Repository of Ostroh Academy

Концепт «колір» в англомовній фразеологічній картині світу як прояв національної специфіки (The concept «colour» in the English phrazeological worldview as a manifestation of national specific)

Лисенко, Л. (L. Lysenko) (2015) Концепт «колір» в англомовній фразеологічній картині світу як прояв національної специфіки (The concept «colour» in the English phrazeological worldview as a manifestation of national specific). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.59). pp. 125-128.

[img] PDF - Published Version
Download (332kB)

Abstract

Статтю присвячено розгляду особливостей вербалізації кольорових концептів, які мають національну специфіку у фразеологічній картині світу англійської мови. Проводиться аналіз на базі кольоронімів «синій / блакитний», «білий», «чорний», «червоний». (The article considers the process of verbalization of colour concepts as the national specific of the English phraseological worldview. Also, colouronyms «blue», «white», «black» and «red» have been analysed. The comparison of colour in different languages made it possible to identify the specific of the national outlook. It is established that the concept of colour is one of the principles of culture that reflects the ways of formation and development. Our investigation showed that in English colour concepts such as «blue «, «white», «black» and «red» are the most widespread, and colouronym «blue « occupies a leading position.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Uncontrolled Keywords: Фразеологічна картина світу, фразеологічна одиниця, концепт, колоронім (Phraseological worldview, phraseological unit, concept, colouronym)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 04 Jul 2016 11:50
Last Modified: 04 Jul 2016 11:50
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4775

Actions (login required)

View Item View Item