Digital Repository of Ostroh Academy

Дослідження поширеності насильства серед молодших школярів

Юрчик, О. М. (O. Yurchyk) (2015) Дослідження поширеності насильства серед молодших школярів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.2). pp. 145-155. ISSN 966-7631-15-Х

[img] PDF - Published Version
Download (285kB)

Abstract

У статті представлено результати емпіричного дослідження проявів насильства в середовищі дітей початкових класів. Виявлено залежність між агресивною поведінкою та статусом у групі: кривдниками є ізольовані та знехтувані діти; учні, які займають високі статусні позиції в класі, характеризуються як неагресивні та товариські. Чітко окреслено характерні прояви вербального та фізичного насильства і його високий рівень поширеності в середовищі учнів молодшого шкільного віку. З’ясовано, що булінг пов’язаний із катарсичною й експлетивною функціями, демонстрацією дорослості та приналежністю до референтної групи осіб. Обґрунтовано необхідність здійснення психопрофілактичних заходів щодо попередження шкільного насилля. (This work presents the results of empirical research of violence among primary school children. Found dependence between aggres-sive behavior and status in the group, offenders are isolated and rejected children; pupils who hold high status positions in the class are characterized as non-aggressive and sociable. Clearly defined typical signs of verbal and physical violence and its high prevalence among primary school children. It was found that bullying associated with cathartic and expletive functions, a demonstration of maturity and belonging to the reference group. Grounded necessity of implementation psychoprophylactic activities to prevent school violence.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Uncontrolled Keywords: шкільне насильство, психологічна профілактика, молодший школяр, булінг, агресивність, жертва, кривдник (school violence, psychological prophylaxis, junior pupil, bullying, aggression, victim, offender)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 18 Jan 2019 18:52
Last Modified: 18 Jan 2019 18:52
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7483

Actions (login required)

View Item View Item