Дискурсивна стратегія емоційної аргументації в англомовному іміджевому корпоративному дискурсі (Discursive strategy of emotional argumentation in the English imaging corporate discourse)

Іванців, О. В. (O. Ivantsiv) (2017) Дискурсивна стратегія емоційної аргументації в англомовному іміджевому корпоративному дискурсі (Discursive strategy of emotional argumentation in the English imaging corporate discourse). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 130-133. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 44.pdf] PDF - Published Version
Download (376kB)

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей вербалізації дискурсивної стратегії емоційної аргументації в сучасному англомовному іміджевому корпоративному дискурсі. Розроблена власна класифікація дискурсивних тактик реалізації названої стратегії в контексті створення іміджу косметичної компанії.
(The article focuses on the analysis of the discursive strategy of emotional argumentation as a means of company’s image formation in modern English imaging corporate discourse. The research is based on the texts of English press releases of international cosmetic companies, such as Elizabeth Arden, Estee Lauder Companies, Mary Kay and Revlon. Except affecting the rational sphere of human consciousness, communication in the domain of corporate imagemaking has a profound influence on the recipient’s feelings and emotions. This allows us to distinguish the discursive strategy of emotional argumentation within the English imaging corporate discourse which appeals to the emotional-psychological sphere of the addressee’s consciousness. This strategy is a tool in persuading the target audience in the company’s success and the effectiveness of the products it manufactures. The strategy of emotional argumentation is implemented by a number of discursive tactics such as hyperbolization, emotional evaluation, appeal to feelings, creation of novelty effect and appeal to dreams. They are represented by verbal means of different language levels. Their integration promotes intensification and harmonization of influence on the addressee’s consciousness with the aim of forming a holistic impression of a company as a reliable partner, a manufacturer of high quality products, a desirable employer and a benefactor.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Iміджевий корпоративний дискурс, дискурсивна стратегія, дискурсивна тактика, емоційна аргументація (Imaging corporate discourse, discursive strategy, discursive tactic, emotional argumentation)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Ірина Погончук
Дата розміщення: 28 Лют 2019 20:05
Остання зміна: 28 Лют 2019 20:05
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7570

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент