Digital Repository of Ostroh Academy

Формування навичок написання бізнес-листів англійською мовою у студентів-магістрів (The formation of skills in writing english-language business letters to masters)

Литвин, Оксана (Оksana Lytvyn) and Міщук, Інна (Inna Mishchuk) (2018) Формування навичок написання бізнес-листів англійською мовою у студентів-магістрів (The formation of skills in writing english-language business letters to masters). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (2(70)). pp. 123-126. ISSN 2519-2558

[img] PDF - Published Version
Download (380kB)

Abstract

У статті окреслено особливості навчання магістрів діловому писемному мовленню та основні формати англомовних бізнеслистів. Здійснено аналіз структури ділових листів. Докладно описано чотири основні частини в структурі бізнес-листів (заголовок, або заголовну частину; вступ, або вступну частину; основну, або головну, частину; заключну частину), а також обов’язкові та необов’язкові елементи в кожній частині. (The article outlines peculiarities of teaching business writing to masters, as well as main business letter formats which differ in the degree of complexity, particularly the Block format, the Modifi ed Block format, the Modifi ed Semi-Block format, the Simplifi ed format, the Hanging Intended format, and the Memo format. The use of a particular format of a business letter primarily depends on the purpose of correspondence. The article presents the results of the analysis of the structure of English-language business letters. The conducted comparative analysis of the data obtained from different sources has demonstrated that business letters can be divided into four main sections, namely the heading, the opening, the body, and the closing. These sections have been described in detail. In each section, certain essential (or required) and optional parts have been identifi ed. The essential (or required) parts of a business letter include the letterhead or the typed heading, the date line, the inside address, the salutation, the message, the complimentary closing, the writer’s signature, and the writer’s identifi cation. The optional parts are personal (or confi dential) notation, the attention line, the subject line, the company signature, the reference initials, and the postscript. Business letters may also contain additional information in the form of different types of notations.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (Lesya Ukrainka Eastern European National University), Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (Lesya Ukrainka Eastern European National University)
Uncontrolled Keywords: навчання магістрів, ділове писемне мовлення, англомовні бізнес-листи, формати бізнес-листів, структура бізнес-листів (teaching masters, business writing, English-language business letters, business letter formats, structure of business letters)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 01 Jul 2019 12:37
Last Modified: 01 Jul 2019 12:37
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7716

Actions (login required)

View Item View Item