Digital Repository of Ostroh Academy

Навчальна дискусія як метод розвитку мовленнєвих навичок студентів ВНЗ (Academic discussion as a method to develop students speaking skills)

Штохман Лілія, Liliia Shtokhman (2018) Навчальна дискусія як метод розвитку мовленнєвих навичок студентів ВНЗ (Academic discussion as a method to develop students speaking skills). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». (2(70)). pp. 240-242. ISSN 2519-2558

[img] PDF - Published Version
Download (371kB)

Abstract

У статті розглядається питання проведення дискусій на заняттях іноземної мови як одного з інтерактивних методів навчання. За дослідженнями вітчизняних та зарубіжних науковців і практиків, це дозволяє забезпечити якість дидактичної діяльності педагога та результативність проведення навчальних занять. Саме завдяки такому виду організації навчання студенти набувають мовленнєвих вмінь та вчаться належно сприймати учасників комунікації. Описуються прийоми розвитку ряду навичок для ведення дискусій та деякі аспекти, що впливають на якість їх проведення. (The article deals with the issue of group discussion at foreign language classes as one of interactive teaching methods. According to the Ukrainian and foreign scientists and practitioners, this facilitates the quality of didactic teacher activity and the effi ciency of practical classes. Group discussions occur in many different formats – from very informal ones between friends to highly structured and challenging discussions included as part of a selection process. In both cases, there are a number of specifi c skills that we can help our students develop to become better able to contribute effectively to group discussions. Developing group discussion skills is useful for everyday life as we regularly fi nd ourselves having discussions amongst friends, family and colleagues. These may vary from very informal chats about day-to-day things, to more serious topics about a recent news story or a problem that needs to be solved. They offer an opportunity for extended speaking and listening practice by all of the contributors. Group discussion practice and skill development is therefore useful for all students. Due to such kind of raining students acquire speaking skills and learn to perceive communication members properly. Different sub-skills that are involved in participating in a group discussion and the methods to develop them are considered. Described are several key things to consider when setting up group discussions in the classroom to ensure that they run successfully.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Тернопільський національний економічний університет (Ternopil National Economic University Ternopil)
Uncontrolled Keywords: навчання, метод, дискусія, обговорення, навички, вміння, інтерактивний, ефективний (teaching, method, discussion, skill, interactive, effi cient)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 15 Jul 2019 08:43
Last Modified: 15 Jul 2019 08:43
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7747

Actions (login required)

View Item View Item