Білінгвальне навчання іноземних студентів (Bilingual teaching of foreign students)

Карцева, М. Д. and Білик, Н. О. (2017) Білінгвальне навчання іноземних студентів (Bilingual teaching of foreign students). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.66). pp. 46-48. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 16.pdf] PDF - Published Version
Download (334kB)

Анотація

У статті розглядається білінгвальне навчання іноземних студентів, теоретично обґрунтовуються дидактичні
умови його реалізації. Система підготовки з мови навчання сприяє продуктивному формуванню мовній, професійній,
міжкультурній компетентностям іноземних студентів. Досягнення подібної «компетентної» тріади у процесі білінгвального навчання іноземних громадян є підґрунтям успішного засвоєння інофонами професійних знань, формування білінгвальної компетентності й професійної особистості.
(This article deals with the theoretical aspects of bilingual teaching of foreign students. Defi nition of the concept of ‘bilingualism’ and its varieties are made. Approaches to professionally-oriented foreign language teaching in non-linguistic institutions of higher education are proposed. Bilingual aspect of professionally-oriented foreign language teaching is reviewed, in teaching foreign students in a foreign language environment in a language that is not native to them too, leading to the search for education techniques that would allow foreign students to achieve high levels of professional competence. Linguistic and methodic foundations of bilingual teaching include methodic essentials of teaching (aims, tasks, regularities, content, methods, resources and etc.) in their inseparable connection with language and communication nature as social phenomena.
We have examined the structure of the bilingual professional competence of foreign students and indicated the general characteristics of each component. It is proved that professional competence bilingualism consists of particular competencies, includes knowledge, relations, behavior, linguistic / cultural variants and discursive strategies. The conducted theoretical
study gives evidence to conclude that the formation of professional competence of foreign students will be realized at a higher level with a bilingual approach to education if the didactic conditions in which the educational process takes place are taken
into consideration and implemented.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: білінгвальна освіта, іноземні студенти, білінгвальна компетентність, дидактичні умови (bilingual education, foreign students, bilingual competence, didactic conditions)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 12 Сер 2019 11:20
Остання зміна: 12 Сер 2019 11:20
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7819

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент