Digital Repository of Ostroh Academy

Anglicisms in ukrainian outdoor and online advertising (Aнгліцизми в українській зовнішній та інтернет-рекламі)

Козуб, Л. C. (2018) Anglicisms in ukrainian outdoor and online advertising (Aнгліцизми в українській зовнішній та інтернет-рекламі). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.66). pp. 49-51. ISSN 2519-2558

[img] PDF - Published Version
Download (330kB)

Abstract

Стаття присвячена дослідженню особливостей використання англіцизмів у сучасній українській мові, зокрема на прикладі зовнішньої та Інтернет-реклами. Особлива увага звертається на джерела запозичень, аналізується доречність використання англомовних слів в українській мові за наявності їх українських відповідників. (The article deals with the peculiarities of anglicisms usage in modern Ukrainian, particularly in outdoor and online advertising. Special attention is paid to the sources of borrowings, as well as to the appropriateness of usage of English words in the Ukrainian language in case there are Ukrainian counterparts of these words. Borrowings play an important role in developing a language. They make our communication easier as we become more comprehensible in our society as well as outside our borders. Vocabulary is the most mobile and most rapidly growing part of the language. It is particularly sensitive to all changes of economic structure, production, culture, science, life, etc. It is important to note that word creation in the modern Ukrainian happens now mainly through borrowing from English. The main sources of such borrowings are outdoor and online ads. Every day Ukrainians encounter anglicisms in the following names: cafes, restaurants, pubs, business centers, banks, stores, chemist’s, beauty salons, translation agencies, travel agencies, product names, household appliances, accessories, famous brands, fi lms, companies, cinemas etc. The use of anglicisms in the Ukrainian language in recent years has become so pervasive that even though there may be native words for the same thing, English terms are still used.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет біоресурсів і природокористування України
Uncontrolled Keywords: англіцизми, зовнішня реклама, Інтернет-реклама, слоган, глобалізація (anglicisms, outdoor advertising, Internet advertising, slogan, globalization)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 12 Aug 2019 11:36
Last Modified: 12 Aug 2019 11:36
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7820

Actions (login required)

View Item View Item