Digital Repository of Ostroh Academy

Cхильність майбутніх педагогів до віктимної поведінки (Predisposition of future teachers for the victim behavior)

Воронкевич, О. (O. Voronkevych) (2019) Cхильність майбутніх педагогів до віктимної поведінки (Predisposition of future teachers for the victim behavior). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал (№8). pp. 4-8. ISSN 2415–7384

[img] PDF - Published Version
Download (488kB)

Abstract

Статтю присвячено одній з актуальних проблем у сучасній психологічній науці – психологічним особливостям віктимної поведінки майбутніх педагогів. У роботі подано узагальнені результати теоретичного аналізу наукової літератури: поняття «жертви» як наукової категорії, її особливості, питання взаємодії агресора й жертви, типи жертв залежно від реакції на насильство, наслідки від насильства. Під час дослідження використано теоретичні, емпіричні методи дослідження; кількісні та якісні методи оброблення даних. Емпірично досліджено характеристики, пов’язані зі схильністю до віктимної поведінки, основні з яких – тривожність, самооцінка, соціальна ізольованість. Наголошено, що потрібно проводити психопрофілактичні заходи щодо запобігання та унеможливлення віктимної поведінки майбутніх педагогів. (The article is devoted to one of the topical problems in modern psychological science – psychological peculiarities of future teachers victim behavior. The paper presents the summarized results of scientific literature theoretical analysis: the concept of «victim» as a scientific category, its features, the issues of interaction between the aggressor and the victim, types of victims depending on the reaction to violence, the consequences of violence. During the research, theoretical and empirical research methods were used, as well as quantitative and qualitative data processing methods. There were empirically investigated the characteristics that are associated with predisposition to victim behavior, the main of which – anxiety, self-esteem, and social isolation. The necessity of psychoprophylaxis measures to prevent and eliminate the victim behavior of future teachers is emphasized.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University)
Uncontrolled Keywords: віктимність, віктимна поведінка, жертва, віктимні ситуації, самооцінка, соціальна ізольованість, тип віктимності, тривожність (victimization, victim behavior, victim, victim situations, self-esteem, social isolation, type of victimality, anxiety)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 08 Jan 2020 19:49
Last Modified: 08 Jan 2020 19:49
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7960

Actions (login required)

View Item View Item