Digital Repository of Ostroh Academy

Metaphors in brand names and advertising: pragmatic effect (Метафори у назвах товарів та в рекламі: прагматичний ефект)

Filonik, O. (О. Філонік) and Winters, S. (С. Уінтерз) (2019) Metaphors in brand names and advertising: pragmatic effect (Метафори у назвах товарів та в рекламі: прагматичний ефект). Нау кові записки Національного університету «Острозька академія». серія «Філологія» (8(76)). pp. 18-20. ISSN 2519-2558

[img] PDF - Published Version
Download (503kB)

Abstract

The authors of the article extrapolate the existing knowledge regarding metaphors to the use of this figure of speech in some aspects of marketing (namely, product naming and advertising). The article contains the analysis of some examples of metaphors in brand and product names, as well as in advertisements. This article also presents a comprehensive overview of psycholinguistic literature on the effect exerted by metaphors on language users and, where the reasons are not obvious, proposes some explanations as to why certain effects may occur. The authors of the article argue that metaphors are a strong persuasive device. The following findings presented in psycholinguistic literature are referred to in order to support the authors’ argument: 1) metaphors facilitate better understanding by creating multiple associations with the concept in question; 2) metaphors enhance the speaker’s credibility and create a good impression of him or her; 3) metaphors lead to reduction in counter-argumentation; and 4) metaphors create a feeling of social closeness. The article provides an understanding of persuasive nature of metaphors and hence can serve as a guide to marketers who work on creating names for products, services and brands and who are involved in advertising of their products, services or brands. (Автори статті екстраполюють наявні знання щодо метафор на використання цієї фігури мови в деяких аспектах маркетингу (а саме у назвах товарів та в рекламі). У цій статті представлено вичерпний огляд психолінгвістичної літератури щодо впливу метафори на носіїв мови. Автори статті стверджують, що метафори є потужним засобом впливу на покупця. Наступні висновки, представлені в психолінгвістичній літературі, наводяться для підтвердження даного аргументу: 1) метафори сприяють кращому розумінню, створюючи численні асоціації з відповідною концепцією; 2) метафори підвищують довіру до людини, що їх використовує, і створюють гарне враження про нього чи неї; 3) метафори призводять до зменшення контраргументації; 4) метафори створюють відчуття соціальної близькості. Дана стаття допомагає зрозуміти переконливу природу метафор, а отже може слугувати посібником для маркетологів, які працюють над створенням назв товарів та беруть участь у рекламі своєї продукції. )

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy), Університет Калгарі (University of Calgary)
Uncontrolled Keywords: metaphor, pragmatic effect, product name, advertising (метафора, прагматичний ефект, назва продукту, реклама)
Subjects: by fields of science > Management of enterprises. Management > Advertising. Information System. PR
Наукові збірники НаУОА
Divisions: The College of Romance and Germanic Languages
Depositing User: заввідділу Наталя Денисенко
Date Deposited: 25 Feb 2020 09:18
Last Modified: 25 Feb 2020 09:18
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8181

Actions (login required)

View Item View Item