Білошицька, Т. Ю (T. Biloshytska) and Литньова, Т. В. (T. Lytnyova) and Галецький, С. М. (S. Galetskyi) (2024) Етапи підготовки майбутніх учителів до педагогічного консультування (Stages of preparing future teachers for pedagogical counseling). Актуальні питання у сучасній науці. Серія «Педагогіка» (№5(23)). pp. 781-791.
![]() |
PDF
- Published Version
Download (299kB) |
Анотація
У статті порушується проблема підготовки майбутніх учителів до педагогічного консультування суб’єктів навчально-виховної діяльності. Мета статті полягає у визначенні етапів підготовки майбутніх учителів до педагогічного консультування. Авторами запропоновано чотири етапи технології підготовки майбутніх учителів до педагогічного консультування: аналіз теоретичних та прикладних аспектів педагогічного консультування під час вивчення курсу «Педагогіка»; історичний аспект педагогічного консультування у курсі «Історія педагогіки»; формування умінь та навичок педагогічного консультування у процесі проведення тренінгових вправ на заняттях з предмету «Основи педагогічної майстерності»; комплексна підготовка під час проведення спецкурсу «Підготовка майбутніх учителів до педагогічного консультування». Спецкурс «Підготовка майбутніх учителів до педагогічного консультування» побудовано на базі поліструктурної моделі підготовки студентів В. Семиченко. Виділено наступні підструктури: тематична (теоретична), діяльнісна, рефлексивна. Підструктура тематична (теоретична) представлена у вигляді послідовності тем, де кожен елемент (окреме заняття) містить свою окрему проблему. Діяльнісна підструктура визначає процес оволодіння студентами навичками, уміннями, прийомами організації взаємодії і виконання професійних дій на прикладі педагогічної діяльності. Рефлексивна підструктура передбачає осмислення студентом своїх індивідуальних особливостей, а також ускладнень, що виникають при виконанні фрагментів завдань, тренування в утриманні контролю над своєю поведінкою і переживаннями при виконанні завдань, здійснення самоаналізу та самооцінки, отримання і осмислення зворотнього зв’язку від викладача та інших членів групи про успішність своїх дій, формування здатності неупереджено і об’єктивно розглядати свою поведінку з позицій професійної та психологічної доцільності, оволодіння інструментарієм доброзичливої, особистісно орієнтованої поведінки у ситуаціях взаємодії з іншими членами групи та викладачем. Програма курсу “Підготовка майбутніх учителів до педагогічного консультування” містить 8 модулів.
(The article deals with the problem of preparing future teachers for pedagogical counseling of subjects of educational process. The purpose of the article is to determine the stages of training future teachers for pedagogical counselling. The authors propose four stages of the technology of training future teachers for pedagogical counseling: analysis of theoretical and applied aspects of pedagogical counseling in the course "Pedagogy"; historical aspect of pedagogical counselling in the course "History of Pedagogy"; formation of skills and abilities of pedagogical counseling in the process of conducting training exercises in the course "Fundamentals of Pedagogical Skills"; comprehensive training in the course "Preparation of Future Teachers for Pedagogical Counselling". The special course "Preparing Future Teachers for Pedagogical Counselling" is based on V. Semichenko's polystructural model of student training. The following substructures are distinguished: thematic (theoretical), activity and reflective. The thematic (theoretical) substructure is presented in the form of a sequence of topics, where each element (separate lesson) contains its own separate problem. The activity substructure determines the process of mastering the skills, abilities, techniques of organising interaction and performing professional actions on the example of pedagogical activity. The reflexive substructure involves the student's understanding of their individual characteristics, as well as the difficulties that arise when performing fragments of tasks, training in maintaining control over their behavior and feelings when performing tasks, conducting self-analysis and self-assessment, receiving and understanding feedback from the teacher and other group members on the success of their actions, developing the ability to impartially and objectively consider their behaviour from the standpoint of professional and psychological expediency, mastering the tools. The programme of the course "Preparing Future Teachers for Pedagogical Counselling" includes 8 modules.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | педагогічне консультування, етапи підготовки до педагогічного консультування, поліструктурна модель підготовки майбутніх учителів до педагогічного консультування, суб’єкти навчально-виховної діяльності (pedagogical counseling, stages of preparation for pedagogical counseling, polystructural model of future teachers preparation for pedagogical counseling, subjects of educational activity) |
Теми: | За напрямами > Освіта |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут лінгвістики > Кафедра міжкультурної комунікації |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 07 Жов 2025 09:03 |
Остання зміна: | 07 Жов 2025 09:03 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10131 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |