Коблянська, І. (I. Koblianska) and Костецька, І. (I. Kostetska) (2023) Навички і потреби представників академічної спільноти україни в контексті концепції відкритої науки (Skills and needs of the Ukrainian academics in the context of the open science concept). Неперервна професійна освіта: теорія і практика (4(77)). ISSN 24120774
Preview |
PDF
- Published Version
Download (951kB) | Preview |
Анотація
У сучасному цифровому світі, вміння працювати з даними є необхідними складниками професійної компетентності дослідника. Моніторинг та оцінка розвиненості відповідних знань та навичок, а також потреб науковців у цих сферах мають бути основою розробки програм професійного розвитку та підвищення кваліфікації. Дане дослідження презентує результати опитувань науково-педагогічних працівників щодо знань та навичок роботи з даними та інтернаціоналізації дослідницької роботи, проведених авторами під час реалізації освітнього проєкту «Сприяння розвитку емпіричних академічних досліджень в Україні» (Enhancing Empirical Academic Research in Ukraine, ERIKA) у 2023 р. Загалом у навчальних сесіях проєкту (березень та жовтень 2023 р.) прийняли участь понад 60 осіб з 13 регіонів України, що представляли 29 закладів освіти. До опитувань долучились понад 50 осіб. Учасники опитувань представляють різні галузі наук, позиції в кар’єрній ієрархії (старший викладач, доцент, професор, завідувач кафедри та ін.) та мають різний рівень освіти (магістр, кандидат наук, доктор наук). Результати дослідження свідчать про те, що більшість респондентів лише поверхнево обізнані з концепцією відкритої науки, не мають розвинених навичок роботи з різними форматами файлів, пошуку даних, належного оформлення цитувань та поширення результатів досліджень з використанням цифрових сервісів. Разом із тим встановлено, що дослідники мають високу мотивацію щодо отримання цікавих наукових результатів та участі в процесах інтернаціоналізації. Це свідчить про важливість та актуальність створення добре продуманих програм професійного навчання та підвищення кваліфікації науковців для повноцінної реалізації науково-дослідного потенціалу та успішної інтеграції України в Європейський дослідницький простір.
(Data manipulation proficiency is indispensable to a researcher’s competency in the contemporary digital world. The pivotal foundation for crafting programs aimed at professional development lies in continuously monitoring and assessing the evolving landscape of pertinent knowledge and skills, alongside discerning the needs of scholars in these domains. This research unveils the findings derived from surveys conducted among scholars, elucidating their competencies in data manipulation and the internationalisation of research activities. The surveys were undertaken as part of the «Enhancing Empirical Academic Research in Ukraine, ERIKA» educational project in 2023. In total, more than 60 people from 13 regions of Ukraine, representing 29 educational institutions, took part in the project’s training sessions (March and October 2023). More than 50 persons participated in the surveys. Encompassing diverse scientific disciplines, hierarchical positions (ranging from senior teachers to department heads), and varying educational attainments (ranging from master’s degrees to doctorates), the participants provided multifaceted insights. The findings reveal that most respondents exhibit only a superficial acquaintance with the concept of open science, needing to gain adeptness in handling diverse file formats, conducting effective data searches, mastering citation formatting, and utilising digital services for disseminating research outcomes. Contrastingly, the study found a high motivation among researchers to attain compelling scientific results and actively engage in international endeavours. This underscores the pressing need for meticulously crafted programs in professional training and continued education for researchers. Such initiatives are imperative for unlocking scientific research potential and facilitating Ukraine’s integration into the European research space.)
| Тип файлу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | відкрита наука, науково-педагогічний персонал, опитування, оцінка, професійний розвиток, цифрові навички (digital skills, evaluation, open science, poll, professional development, research and teaching staff) |
| Теми: | За напрямами > Освіта |
| Підрозділи: | Економічний факультет > Кафедра економічної теорії |
| Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
| Дата розміщення: | 11 Лис 2025 08:52 |
| Остання зміна: | 11 Лис 2025 08:52 |
| URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10206 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |


