Кривицька, О. Р. (О. Kryvytska) (2023) До питання щодо дослідження інвестиційної привабливості підприємства (To the Question Regarding the Study of the Investment Attractiveness of Enterprise). Бізнес інформ (№ 10). pp. 246-252.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (2MB) | Preview |
Анотація
У статті здійснено систематизацію підходів та окреслено переваги і недоліки існуючих методів оцінки інвестиційної привабливості підприємства для того, щоб найвигідніше презентувати себе перед потенційним інвестором, що в майбутньому дозволить втримати належний рівень конкурентоспроможності, підвищити рівень інтелектуалізації, збільшити кількість інновацій, інтегрованих у виробництво. Акцентовано увагу на тому, що підприємства, які зацікавлені в інвестиціях, мають добре усвідомлювати, яку інформацію та в якій формі їм необхідно подавати для аргументації своєї інвестиційної привабливості. Відзначено, що для інвестиційної привабливості як економічної величини характерна широка різноманітність показників (індикаторів). Процес аналізу інвестиційної привабливості підприємств слід вважати розглядом багатовимірної, багатофакторної економічної величини, в якій пов’язані багато незалежних між собою показників-індикаторів. Необхідним і важливим аспектом у процесі оцінювання інвестиційної привабливості підприємства є врахування не тільки його внутрішніх чинників, а й зовнішніх. Запропоновано до зовнішніх факторів, що не залежать від підприємства як суб’єкта господарювання, включити інвестиційну привабливість галузі та регіону, в яких функціонує підприємство. Закономірним є той факт, що інвестори передусім зацікавлені в здійсненні інвестування в підприємства з високим потенціалом, які розташовані в перспективному регіоні та в галузі, що стрімко розвивається, аніж у підприємства, які розташовані в депресивних регіонах і перебувають у стагнованій галузі. Окремо відзначено важливість вміння професійно та на належному рівні обґрунтовувати інвестиційну пропозицію, що надається для потенційного інвестора. Перед тим як залучати інвестора, рекомендовано провести декілька незалежних оцінок проєкту, які можна було б презентувати для кількох потенційних інвесторів. Це дасть змогу зрозуміти та визначити реальну вартість проєкту і за потреби скоригувати позицію підприємства, що зацікавлене в надходженні інвестицій. Відзначено чотири основні помил- ки, що впливають на низький рівень підготовки інвестиційних проєктів: проєкт перебуває на стадії ідеї; проєкт не містить маркетингового плану; відсутні оцінки щодо рентабельності проєкту; низька якість презентації матеріалів.
(The article systematizes approaches and outlines the advantages and disadvantages of existing methods for assessing the investment attractiveness of enterprise in order to present itself in the most profitable way to a potential investor, which in the future will allow to maintain the appropriate level of competitiveness, increase the level of intellectualization, increase the number of innovations integrated into production. Attention is focused on the fact that enterprises that are interested in investments should be well aware of what information and in what form they need to submit to argue their investment attractiveness. It is noted that investment attractiveness as an economic value is characterized by a wide variety of indicators. The process of analyzing the investment attractiveness of enterprises should be seen as consideration of a multidimensional, multifactorial economic value, in which many independent indicators are interconnected. A necessary and important aspect in the process of assessing the investment attractiveness of an enterprise is to take into account not only its internal factors, but also external ones. It is proposed to include in the external factors those that do not depend on the enterprise as an economic entity the investment attractiveness of the industry and the region in which the enterprise operates. It is natural that investors are primarily interested in investing in enterprises with high potential, which are located in a promising region and in a rapidly developing industry, rather than in enterprises situated in depressed regions and in a stagnant industry. Separately, the importance of the ability to professionally and at the proper level substantiate the investment proposal provided to a potential investor is noted. Before attracting an investor, it is recommended to conduct several independent evaluations of the project, which could be presented to several potential investors. This will make it possible to understand and determine the real cost of the project and, if necessary, adjust the position of the enterprise interested in the receipt of investments. Four main mistakes that affect the low level of preparation of investment projects are noted: the project is at the idea stage; the project does not contain a marketing plan; there are no estimates of the profitability of the project; low quality of presentation of materials.)
| Тип файлу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | підприємство, інвестиційна привабливість, інвестиційний проєкт (enterprise, investment attractiveness, investment project) |
| Теми: | За напрямами > Економіка |
| Підрозділи: | Економічний факультет > Кафедра економіко-математичного моделювання та інформаційних технологій |
| Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
| Дата розміщення: | 05 Лис 2025 08:53 |
| Остання зміна: | 05 Лис 2025 08:53 |
| URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10210 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |


