Вплив теледебатів на формування електорального громадської думки під час президентських виборів (Effect of televised debates on the formation of electoral opinion during the presidential election)

Прасюк, О. В. (O. Prasiuk) (2012) Вплив теледебатів на формування електорального громадської думки під час президентських виборів (Effect of televised debates on the formation of electoral opinion during the presidential election). Український соціологічний журнал. (In Press)

[thumbnail of Prasyuk_Stattya_2012.pdf] PDF
Download (216kB)

Abstract

У статті розглянуто телевізійні дебати між кандидатами на посаду президента як різновид тедіапродукту та форму передвиборчої агітації та окреслено їх вплив на формування електоральної громадської думки; виокремлено функції теледебатів; проаналізовано співвідношення між поняттями виборчих технологій та теледебатів (Effect of televised debates on the formation of electoral opinion during the presidential election.
Presidentatial debates on television as variety of media product and form of pre-election agitation are considered. Their influence on forming of the electoral public opinion is outlined; the functions of TV debates are distinguished; differences between the concepts of electoral technologies and TV debates are analyzed)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: телевізійні дебати, електоральна громадська думка, вибори, політичний імідж (televisional debates, electoral public opinion, elections, political image )
Subjects: by fields of science > Social science > Sociology
Навчальні матеріали та презентації
Divisions: The College of International Relationship > The Department of Documentation and Information Activities
Depositing User: Сергій Штурхецький
Date Deposited: 19 Sep 2012 06:29
Last Modified: 19 Sep 2012 06:29
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/1471

Actions (login required)

View Item View Item