Яроменко, Т. (Yaromenko T.) and Жуков , В. ( W. Zukow ) (2012) Gender issues in printed advertisment: stereotypization of woman image and establishment of sexism (Гендерна проблематика в друкованій рекламі: стереотипізація образу жінки та становлення сексизму). Social media: origins, development and prospects. pp. 29-44.
![]() |
PDF
Download (112kB) |
Abstract
The article is devoted to the peculiarities of gender in Ukrainian mass media. Gender stereotypes, which are used to attract customers, are also analyzed. Special attention is paid to female images in advertisements and their characteristics. The article also deals with the concept of sexism and its representation in printed advertisements (У статті розглядаються основні аспекти гендерної проблематики в українських друкованих засобах масової інформації. Також було проаналізовано гендерні стереотипи, що використовуються в рекламі для залучення споживача. Особливу увагу було приділено жіночим рекламним образам та їх характеристикам. В рамках гендерної стереотипізації також було вивчено прояви сексизму в друкованій рекламі)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Printed advertisement, mass media, gender stereotypes, sexism (друкована реклама, засоби масової інформації, гендерні стереотипи, сексизм) |
Subjects: | by fields of science > Gender Researches by fields of science > Management of enterprises. Management > Advertising. Information System. PR Навчальні матеріали та презентації |
Divisions: | The College of International Relationship > The Department of Documentation and Information Activities |
Depositing User: | заввідділу Наталя Денисенко |
Date Deposited: | 25 Feb 2013 12:51 |
Last Modified: | 25 Feb 2013 12:51 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/1654 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |