ДУХОВНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ У РЕФОРМАТОРСЬКІЙ ПЕДАГОГІЦІ НІМЕЧЧИНИ У 2 ПОЛ. ХІХ – 1 ПОЛ. ХХ СТ.( Ethical and moral education in the schools of Germany at the end of the 19 th – at the beginning of the 20 cetury. th )

Ревуцька, С. А. (Revutska S. A. ) (2012) ДУХОВНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ У РЕФОРМАТОРСЬКІЙ ПЕДАГОГІЦІ НІМЕЧЧИНИ У 2 ПОЛ. ХІХ – 1 ПОЛ. ХХ СТ.( Ethical and moral education in the schools of Germany at the end of the 19 th – at the beginning of the 20 cetury. th ). Наукові записки. Серія "Психологія і педагогіка", Вип.21. pp. 371-377.

[thumbnail of 49.pdf] PDF
Download (303kB)

Abstract

У статті проаналізовано основні ідеї духовно-морального
виховання школярів у працях німецьких педагогів-реформаторів

(Л. Гурлітта, Ф. Гансберга, Г. Шаррельманна) у німецьких
школах 2 пол. XIX – 1 пол. XX ст. Висвітлено їх підходи до духовно-морального
виховання
молодого
покоління
та
підкреслено

важливість
їх
досвіду
для
впровадження
духовно-морального
виховання
дітей в Україні (In the article the spiritual and moral education in the experimental
German schools founded by L. Gurlitt, F. Hansberh, G. Sharrelmann
is analyzed. Their approaches are reflected to for spiritually moral
education of the young generation and the importance of their
experience for introduction to spiritual, moral education Ukrainian
children is underlined)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: мораль, моральна свобода, німецька педагогічна спадщина, духовно-моральне виховання ( moral, studies and education, methods of studies, directions of education, teacher)
Subjects: by fields of science > Education
by fields of science > Religion
Навчальні матеріали та презентації
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: заввідділу Наталя Денисенко
Date Deposited: 08 Nov 2013 10:19
Last Modified: 08 Nov 2013 10:19
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2520

Actions (login required)

View Item View Item