РОЛЬ СЛОВНИКІВ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФІЛОЛОГА

Хом'як, І. (I. Khomiak) (2014) РОЛЬ СЛОВНИКІВ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФІЛОЛОГА. Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць (Вип.12). pp. 136-140.

[thumbnail of Khomiak.PDF]
Preview
PDF - Published Version
Download (359kB) | Preview

Abstract

У статті визначено, що таке професійна підготовка студента-філолога; описано портрет сучасного вчителя-словесника; вмотивовано важливість застосування когнітивної методики в навчанні філологів, вироблення в них дослідницької компетентності, що передбачає вміння здобувати інформацію з різних джерел, зокрема й лексикографічних праць, переробляти її відповідно до завдань навчального процесу; схарактеризовано роботу як із тлумачним, так і з «Шевченківським словником», що сприяє формуванню у студентів професійної компетентності.
(The paper defi nes what the training of student philologist is; describes a portrait of modern language and
literature teacher; motivates the importance of cognitive techniques in training of linguists as well as the development of research competence in them, that provides the ability to obtain information from various sources, including the lexicographical works. Moreover, describes their ability to adapt the information according to the objectives of the educational process and characterizes the work both with a glossary and with a «Shevchenko dictionary» that promotes students’ professional competence.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Професійна підготовка філолога, портрет сучасного вчителя-словесника, когнітивна методика, тлумачні словники, енциклопедичні словники, дослідницька діяльність (Professional training of philologist, portrait of modern language and literature teacher, cognitive technique, glossaries, encyclopedic dictionaries, research activity)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: The College of Humanities > The Department of Ukrainian Language
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 27 May 2015 13:47
Last Modified: 27 May 2015 13:47
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3738

Actions (login required)

View Item View Item