Андрощук, Н. (N. Androshchuk) (2015) Трансформація моральних засад особистості в сучасному комунікативному просторі (Transformation of Individual’s Moral Principles in the Communication Space). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філософія» (Вип.17). pp. 139-143.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (269kB) | Preview |
Анотація
Виділено і досліджено проблему міжкультурної комунікації, її аксіологічний аспект та способи ідентифікації особистості. У статті семіотична сфера постає полем, де розгортається трагічна боротьба смислів різних історичних епох. У цій боротьбі формується нова ідентичність сучасних українців. Продемонстровані різні способи трансформації моральних засад особистості.
(The issues of cross-cultural communication, its axiological aspect and identification methods has been highlighted
and investigated. The paper presents a field of semiotic sphere, where the tragic struggle of meanings of different eras is being unfolded. In this struggle a new modern Ukrainian identity is being formed. The author demonstrated different ways of transforming individual moral principles.
Modern reforms in Ukrainian society have changed socioultural values and ideals associated with complete rejection and denial of Soviet traditions, a critical review of the history, national idea and symbols. Ukrainian society turned to be divided, national and religious differences grew stronger. Changing of values requires a long transition period with the prospect of civilized development. Modern society is characterized by blurred boundaries (and not only the state ones). One of the main problems of Ukrainian society is the lack of a single symbolic and semantic field. It arises from the fact that we have come in our development to the limit, which provides a significant transformation of existing forms of cultural communication: perspectives yet to be determined, and old phenomena do not meet the conditions of being.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Культура, комунікація, інформація, цінності, символ, архетип, особистість (Сulture, communication, information, values, character archetype personality) |
Теми: | За напрямами > Етика |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 30 Лип 2015 12:21 |
Остання зміна: | 30 Лип 2015 12:21 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3901 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |