Yemelyanova, O. and Shulik, S. (2016) Прагматичний потенціал оказіональних інновацій у дискурсі засобів масової інформації (Pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.61). pp. 8-10.
![]() |
PDF
- Published Version
Download (328kB) |
Abstract
Стаття присвячена вивченню прагматичного потенціалу оказіональних інновацій у дискурсі засобів масової інформації. Було з’ясовано, що тексти засобів масової інформації є одними з найбагатших джерел оказіональних інновацій. Проведене дослідження визначає особливості функціонування оказіоналізмів, їх неподільність з контекстом, існування в мовленні в певній мовленнєвій ситуації, обмеженість поширення. Було визначено способи утворення оказіональних інновацій, причини їх появи.
(The article deals with the study of pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse. It was found out that media texts are the richest sources of occasional innovations. The conducted research defines the features of functioning of occasionalisms, their inseparability from the context, existence in speech in a certain speech situation, restriction of further
spread. The ways of occasional innovations coining were determined, as well as the reasons of their creation.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Дискурс засобів масової інформації, оказіональні інновації, комунікативність тексту, прагматичний потенціал, словотворча деривація (Mass media discourse, occasional innovations, communicativeness of the text, pragmatic potential, wordformation derivation) |
Subjects: | by fields of science > General issues of linguistics and literature |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 19 Apr 2017 13:44 |
Last Modified: | 19 Apr 2017 13:44 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5630 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |