Lange, Anja (2016) Як викладати міжкультурну комунікацію на уроках німецької мови (How to teach intercultural communication at German lessons). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.61). pp. 167-168.
![]() |
PDF
- Published Version
Download (321kB) |
Abstract
Стаття розглядатиме термін «міжкультурної комунікації« і покаже, як цю ключову компетенцію можна викладати на уроках німецької. Мова і культура тісно пов‘язані між собою і повинні викладатись разом. Будуть представлені деякі теорії та методи, також будуть запропоновані конкретні вправи.
(The article will deal with the term «intercultural communication» and will then show, how this key competence can be taught at German lessons. Language and culture are closely linked together and have to be learnt together. Some theories and methodologies will be shown and discussed as well as concrete exercises. One theory is the so called «iceberg» theory: Culture can be seen above the water (= visible culture) but the majority of cultural habits are below the water (= non visible).
At the lessons teacher should do some comparable exercises to show how culture can be different.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | (Міжкультурнa комунікація, німецька мова, викладати) German lesson, intercultural communication, exercises |
Subjects: | by fields of science > General issues of linguistics and literature > Linguistics. Philology |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 22 May 2017 12:35 |
Last Modified: | 22 May 2017 12:35 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5715 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |