Ніколаєнко, О. (O. Nikolaenco) and Ушата, Т. (T. Ushata) (2016) Феномен міжкультурної комунікативної компетентності викладача вищої школи як ознака професійно-педагогічної якості (Cross-cultural communicative competence phenomenon as a special feature of a higher school lecturer’s professional and pedagogic quality). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.61). pp. 195-197.
PDF
- Published Version
Download (328kB) |
Анотація
У статті розглянуто властивості міжкультурної комунікативної компетентності у контексті культуроло-
гічного, комунікативного, компетентнісного підходів з метою гуманітарної оцінки професійно-педагогічної якості
викладача вищої школи, що є однією із складових педагогічних умов підвищення мотивації студентів до вивчення іноземної мови.
(The article reveals characteristics of a cross-cultural communicative competence in the context of culturological, communicative competence of approach for the humanist assessment of a professional pedagogic merit of higher school lecturers that is vital to increasing in students’ motivation to study foreign languages. The authors emphasize the role of a university
teacher both as a skilled professional and a transferor, who absorbs and sees the essence of professional norms, having become a pro, and translates cultural norms of a certain professional field and transforms them through the function of culture creation realization and ensures professional activity.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Міжкультурна комунікативна компетентність, міжкультурна особистість, професійно-педагогічна якість, викладач вищої школи (Intercultural communicative competence, intercultural identity, professional teacher quality, higher school lecturer) |
Теми: | За напрямами > Освіта |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 29 Тра 2017 11:54 |
Остання зміна: | 29 Тра 2017 11:54 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5732 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |