Жилякова, О. В. (2016) Формування системи показників оцінки рівня внутрішньої антикризової стійкості підприємств роздрібної торгівлі (Formation of the system of indicators for evaluation of the internal anti-crisis stability level of trade enterprises). Economy and Finances Fundamental Tools and Innovative Techniques. pp. 18-21.
PDF
- Published Version
Download (755kB) |
Анотація
У статті досліджено сучасне трактування поняття антикризова стійкість підприємства, дано авторське визначення. Викладено послідовність формування системи показників оцінки рівня внутрішньої антикризової стійкості підприємства роздрібної торгівлі, яка враховує галузеву специфіку торговельної галузі та дозволяє на основі встановленої зони внутрішньої антикризової стійкості визначити ключові домінанти стратегічного розвитку підприємства з урахуванням внутрішніх
здатностей та можливостей.
(Introduction.In current crisis conditions of the trade enterprises functioning, it is important to develop and implement an effective anti-crisis strategy. This article deals with the theoretical and practical issues of anti-crisis stability of the trade enterprises.
Purpose. To explore the essence of the word “anti-crisis stability” as the key descriptor of the anti-crisis strategy as well as to develop a methodological approach for identifying the level of anti-crisis stability.
Methods. Analysis, synthesis, generalization, abstraction and structuring.
Results. Researching the scientific views has proved the complex nature of the "anti-crisis stability" defi nition. In our view, anti-crisis stability the ability of the socioeconomic system to maintain the balance of its elements by timely addressing a wide range of managerial, fi nancial, trading, operational, marketing, socio-psychological and informational problems, in accordance with changes in the parameters of the environment, which leads to a system upgrade and provides its stable and high result. А methodological tool is recommended for evaluation the level of anti-crisis stability. The results of this assessment provide a broad information platform to determine a strategic vector of anti-crisis measures. Determining a true vector of strategic changes, in this aspect, becomes the basis for the development and implementation of an effective mechanism for enterprise crisis management nowadays.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Антикризова стійкість, показники оцінки, антикризова стратегія, антикризове управління (Enterprise, evaluation, anti-crisis strategy, crisis management, anti-crisis stability) |
Теми: | За напрямами > Економіка |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Ірина Погончук |
Дата розміщення: | 06 Лис 2017 13:43 |
Остання зміна: | 06 Лис 2017 13:43 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/6275 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |