Войтко, В. В. (V. Voitko) (2017) Особливості організації навчально-виховного процесу дітей "групи ризику" (Features of organization of educational-educator process of children of risk group). Educational and Philological Sciences. pp. 222-224.
PDF
- Published Version
Download (548kB) |
Abstract
У даній статті розглядаються педагогічні умови й особливості впровадження особистісно орієнтованого підходу в процес виховання дітей «групи ризику». Розглянуто вплив гуманістичної психології на здійснення особистісно орієнтованого підходу. Проаналізовано специфічні риси педагогічних й психологічних передумов впровадження особистісно орієнтованого підходу.
(Pedagogical conditions and peculiarities of implementation of a person-centred approach in the process of upbringing the "risk group" children are considered in this paper. Infl uence of humanistic psychology on implementation of the person-centred approach is considered. Specific features of pedagogical and psychological prerequisites for the implementation of the person-centred approach have been analysed.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Особистісно орієнтований підхід, категорія дітей «групи ризику», педагогічні умови, розвиток особистості (Person-centred approach, "risk group" children category, pedagogical conditions, personality development) |
Subjects: | by fields of science > Education |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Марія Беженар |
Date Deposited: | 15 Nov 2017 09:53 |
Last Modified: | 15 Nov 2017 09:53 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/6363 |
Actions (login required)
View Item |