Кононенко,, А.О. (A. Kononenko) and Кононенко, О. І. (O. Kononenko) (2017) Самопрезентація як важливий регулятор соціальної поведіки. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.5). pp. 63-71. ISSN 2415-7384
PDF
- Published Version
Download (262kB) |
Abstract
У статті розглянуто підходи до визначення змісту самопрезентації: в сучасній психологічній науці самопрезентації визначають як засіб підтвердження образу Я та підтримки самооцінки, тобто самопрезентація – це усвідомлюваний або неусвідомлюваний процес (залежно від ситуації), який здійснюється активним суб’єктом. Самопрезентація в усвідомленому або неусвідомленому вигляді представляє полімодальну характеристику, вона здійснюється, виходячи з безлічі мотивів; вона
наявна в різних ситуаціях; має місце і в тривалому взаємозв’язку суб’єктів.
(The article deals with approaches to the definition of the content of self-presentation: in modern psychological science self-presentation is examined as a mean of confirmation of appearance I and support of self-appraisal. In other words, self-presentation is the realized or unrealized process (depending on a situation) which is carried out by a subject. Self-presentation in the realized or unrealized kind presents polymodal description, it is carried out, coming from the great number of reasons; it occurs in different situations; takes place in the protracted intercommunication of subjects.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | самопрезентація, управління враженням, бажаний образ, підтвердження образу Я (presentation, management, desired appearance, the impression, confirmation of appearance) |
Subjects: | by fields of science > Psychology |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 07 Feb 2019 09:54 |
Last Modified: | 07 Feb 2019 09:54 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7530 |
Actions (login required)
View Item |