Самопрезентація як важливий регулятор соціальної поведіки

Кононенко,, А.О. (A. Kononenko) and Кононенко, О. І. (O. Kononenko) (2017) Самопрезентація як важливий регулятор соціальної поведіки. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.5). pp. 63-71. ISSN 2415-7384

[thumbnail of 8.pdf] PDF - Published Version
Download (262kB)

Abstract

У статті розглянуто підходи до визначення змісту самопрезентації: в сучасній психологічній науці самопрезентації визначають як засіб підтвердження образу Я та підтримки самооцінки, тобто самопрезентація – це усвідомлюваний або неусвідомлюваний процес (залежно від ситуації), який здійснюється активним суб’єктом. Самопрезентація в усвідомленому або неусвідомленому вигляді представляє полімодальну характеристику, вона здійснюється, виходячи з безлічі мотивів; вона
наявна в різних ситуаціях; має місце і в тривалому взаємозв’язку суб’єктів.
(The article deals with approaches to the definition of the content of self-presentation: in modern psychological science self-presentation is examined as a mean of confirmation of appearance I and support of self-appraisal. In other words, self-presentation is the realized or unrealized process (depending on a situation) which is carried out by a subject. Self-presentation in the realized or unrealized kind presents polymodal description, it is carried out, coming from the great number of reasons; it occurs in different situations; takes place in the protracted intercommunication of subjects.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: самопрезентація, управління враженням, бажаний образ, підтвердження образу Я (presentation, management, desired appearance, the impression, confirmation of appearance)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 07 Feb 2019 09:54
Last Modified: 07 Feb 2019 09:54
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7530

Actions (login required)

View Item View Item