Саранюк, Є. В. (Y. Saraniuk) (2017) Формування концепту та його мовна реалізація в англомовному дискурсі (на прикладі концепту GLAMOUR) (Concept formation and its verbalisation in English discourse (based on the GLAMOUR concept). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 237-240. ISSN 2519-2558
PDF
- Published Version
Download (1MB) |
Abstract
Робота присвячена вивченню мовної об’єктивації концепту GLAMOUR на підставі матеріалів мас-медіа. Автор аналізує лексичні засоби, що формують даний концепт в текстах ЗМІ, та виявляє асоціативні зв’язки у межах концепту та його основні складові. У статті подаються типові слововживання досліджуваної лексеми, а також особливості її мовної репрезентації у мас-медійному дискурсі.
(This work is devoted to the study of linguistic objectifi cation of the GLAMOUR concept based on the materials of mass media. The article studies lexical means used to verbalize the concept in media texts. The author discusses associative links within the concept and its main components as well as typical collocations of the lexeme glamour and peculiarities of its verbalisation in mass media discourse.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kонцепт GLAMOUR, лексема, мас-медійний дискурс (Concept GLAMOUR, lexeme, mass media discourse) |
Subjects: | by fields of science > General issues of linguistics and literature |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Ірина Погончук |
Date Deposited: | 20 Mar 2019 08:12 |
Last Modified: | 20 Mar 2019 08:12 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7600 |
Actions (login required)
View Item |