Аналіз підходів та методів попередження та подолання граматичної інтерференції (The approaches and teaching methods analysis of preventing and overcoming grammatical interference)

Шепітчак, В. А. (V. Shepitchak) (2017) Аналіз підходів та методів попередження та подолання граматичної інтерференції (The approaches and teaching methods analysis of preventing and overcoming grammatical interference). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 296-298. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 87.pdf] PDF - Published Version
Download (378kB)

Abstract

Стаття присвячена проблемі попередження та подолання граматичної інтерференції у процесі навчання англійської мови після німецької. Описано етапи навчання граматики у тримовному середовищі з метою попередження та подолання граматичної інтерференції. Визначено основні підходи та методи для попередження та подолання граматичної інтерференції у процесі навчання англійської мови після німецької майбутніх філологів.
(The article is devoted to the approaches and methods of preventing and overcoming grammatical interference in the process of teaching English after German. The stages of teaching grammar in the trilingual environment are described in order to prevent and overcome grammatical interference. On the basis of the analysis of psychological, pedagogical, methodological and linguistic literature, it has been found that grammatical interference is a hidden internal mechanism of interaction between the languages which contact with other and this process has an adverse effect in the course of acquisition of the FL2 system. It has been emphasized that the attention of specialists in the field of methodology of teaching and training should be focused on possible negative effects of interference, their foreseeing, investigation and prevention considering that negative linguistic experience of trilinguals results in obstacles during communication. The approaches and teaching methods and aimed at the prevention and overcoming of the given phenomenon has been elaborated. The analysis of modern literature and specific learning second foreign language has been done. The basic approaches and methods for preventing and overcoming the grammatical interference in the process of teaching English after the German future philologists are determined.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Eкспліцитний підхід, особистісно-діяльнісний підхід, системний підхід, свідомо-контрастивний метод, комунікативно-когнітивного метод, граматична інтерференція (Explicit approach, personality-activity approach, system approach, consciously-contrastive method, communicative-cognitive method, grammatical interference)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Ірина Погончук
Date Deposited: 31 Mar 2019 20:07
Last Modified: 31 Mar 2019 20:07
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7616

Actions (login required)

View Item View Item