Творчість О. К. Толстого в комунікативному навчальному просторі (A. K. Tolstoy`s works in the communicative training space)

Ярмолович, О. І. (O. Yarmolovych) (2017) Творчість О. К. Толстого в комунікативному навчальному просторі (A. K. Tolstoy`s works in the communicative training space). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 316-320. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 92.pdf] PDF - Published Version
Download (384kB)

Abstract

Статтю присвячено використанню творів художньої літератури в формуванні комунікативних здібностей майбутніх вчителів мови. Зроблено акцент на лінгвопедагогічній комунікації і її актуальності для навчального процесу, майбутньої праці випускників внз в умовах полікультурності соціуму. В статті представлено опис питань, пов’язаних з творчістю О.К.Толстого, яка використовувалась в навчальному процесі. В роботі ми торкаємось проблеми пошуку сучасних форм навчального процесу, які будуть успішними при праці з творами О.К.Толстого.
(In this article we consider development of professional communicative ability as the main stage in educating future foreign-language teachers. A link is drawn between teaching practice and forming professional communicative skills through literature. This article includes monitoring results of a group of students, who took part in a professional communication training session focused on biography and works of A.K.Tolstoy. The lyrical, historical, satirical poetic and prose works by Aleksey Tolstoy attracted the students’ attention. The choice of the author of this work is rationalized through the current year, which is the 200th anniversary of Tolstoy’s birth. During the session all the participants learned, discussed and analyzed stylistically and literary works of this famous author and the works forming professional communicative skills. The conclusion of our study is that educational activity is impossible without practical training and a perfect high-quality material for that is fiction. Such methodically well reasoned trainings outcome in a rise of linguo-pedagogically, aesthetically, artistically, culturally developed teachers with high motivation and striving for self-improvement. The training session we have conducted, may go on in a deeper study so that the results of this study will be used as a basis for developing a new teaching method aiming educating institutions of any level.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Hавчальний процес, комунікація, обговорення, художня література, художньо-естетичний розвиток, поет, творчість (Educational process, communication, discussion, fiction, artistic and aesthetic development, poet, creativity)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Ірина Погончук
Date Deposited: 31 Mar 2019 20:09
Last Modified: 31 Mar 2019 20:09
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7621

Actions (login required)

View Item View Item