Особливості узгодженості обов’язкового і добровільного страхування в системі фінансового забезпечення медичного страхування (Consistency features of compulsory and voluntary insurance in system of medical insurance financial provision)

Пашнина, Анна (Anna Pashnina) (2019) Особливості узгодженості обов’язкового і добровільного страхування в системі фінансового забезпечення медичного страхування (Consistency features of compulsory and voluntary insurance in system of medical insurance financial provision). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал (13(41)). pp. 82-86.

[thumbnail of 14.pdf] PDF - Published Version
Download (537kB)

Анотація

У статті досліджено особливості електронного документообігу, оскільки в умовах комп’ютерного оброблення облікових даних змінюється поняття «реєстр бухгалтерського обліку», а накопичення, узагальнення облікової інформації відбувається в автоматизованому режимі. Визначено чинники ризиків організації системи електронного документообігу, узагальнено проблеми впровадження електронного документообігу та розроблено заходи щодо удосконалення організації електронного документообігу в бухгалтерському обліку.
(Implementation of information and computer technologies into the field of accounting makes significant adjustments to the order of displaying business transactions in documents and accounts. In the computer processing of credentials, the notion of «register of accounting» changes, and accumulation, generalization of accounting information occurs in an automated mode. The paper form of primary documents ceases to be the only possible, more and more enterprises are resorting to organizing electronic document circulation. The concept of electronic document management is not new for the
domestic management system, including accounting. However, his active conduct in our country is happening precisely in recent years. Increasingly, at the state level, the requirements for reporting in electronic format, in particular regarding the
tax sphere, are raised.
The introduction of electronic document flow, regardless of the area it covers, provides significant benefits to its participants. For businesses this will reduce postal expenses, expenses for organizing the archive. Thanks to the electronic document flow, data transfer speeds are accelerated and documents search costs are reduced. In addition, taking into account the
application of various technologies, the relevant software promotes the confidentiality of documents.
In the article the features of electronic document circulation are investigated, since in the conditions of computer processing of accounting data the notion of «register of accounting» changes, and accumulation, generalization of accounting
information takes place in an automated mode. The risk factors for organizing the system of electronic document management are determined, the problems of implementation of electronic document circulation are generalized and measures for
improving the organization of electronic document management in accounting are developed.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: електронний документ, електронний документообіг, облікова інформація, автоматизація обліку, система електронного документообігу (electronic document, electronic document flow, accounting information, accounting automation, electronic document management system)
Теми: За напрямами > Економіка
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 31 Жов 2019 17:50
Остання зміна: 31 Жов 2019 17:50
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7887

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент