Social online network platforms of Ukrainians in Bulgaria as a means for self-presentation and consolidation (Соціальні мережі українців в Болгарії як засіб самопрезентації та консолідації)

Matanova, T. (Т. Матанова) (2020) Social online network platforms of Ukrainians in Bulgaria as a means for self-presentation and consolidation (Соціальні мережі українців в Болгарії як засіб самопрезентації та консолідації). Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія "Історичні науки" (Вип.31). pp. 33-40. ISSN 2409­-6806

[thumbnail of Matanova T_Vyp_31_2020.pdf] PDF - Published Version
Download (1MB)

Анотація

Ukrainians in Bulgaria as many other international migrants use social network platforms in their everyday life. In the text will be studied online platforms used by Ukrainian migrants in Bulgaria for communication, consolidation and self-presentation. Conclusions are based on empirical material gathered in the period 2016–2020 mainly by means of semi-structured interviews and virtual ethnography methods.
(У статті аналізуються соціальні мережі, якими часто користуються українці в Болгарії, як засіб їхньої самопрезентації та консолідації. Наукова розвідка написана на основі емпіричних матеріалів, які були зібрані авторкою за 2016–2020 роки. У процесі дослідження було застосовано доволі широке коло методів, зокрема напівструктурованого інтерв’ювання та віртуальної етнографії.
Зроблено наголос на тому, що використання українцями в Болгарії різноманітних соціальних мереж
та онлайн-платформ створює свого роду віртуальний простір, який сприяє збереженню української
національної ідентичності, популяризації української мови, підтримуванню контактів з Батьківщиною
тощо.
Зазначено, що однією з найбільших емігрантських онлайн-платформ є «InterNations». Авторкою
було проаналізовано віртуальну спільноту «InterNations in Sofia». Це дозволило встановити кількість
зареєстрованих там осіб українського походження, визначити географію їхнього розселення на теренах
Болгарії, зрозуміти сфери їхньої зайнятості та диференціювати за віковими категоріями. Встановлено,
що значною популярністю серед українців у Болгарії користується соціальна мережа «Facebook», де
вони підтримують функціонування 16 груп. Це групи офіційних українських організацій в Болгарії та групи неформального характеру. У них висвітлюється інформація про роботу Посольства України в Болгарії, діяльність української громади, проведені ними акції та інші відомості (можливості вивчення мови,
подорожування, привітання з нагоди свят тощо). Вказується на те, що в умовах пандемії COVID-19,
коли масові дійства були заборонені, саме ці Facebook-спільноти стали простором об’єднання українців
в Болгарії для відзначення різних українських свят та підтримки національних традицій (наприклад, до
Дня вишиванки відбувалося масове поширення фото- та відеоматеріалів із українською символікою).
Мовами комунікації виступають українська, болгарська та російська (в окремих групах дописи російською мовою заборонені). Зауважено, що подібного роду групи відсутні в соціальній мережі «ВКонтакте».
Авторка робить висновки, що соціальні онлайн-платформи слугують засобами самопрезентації
діяльності українців у Болгарії, а водночас вони також є чинниками їхньої консолідації та співпраці).

Тип файлу: Стаття
Additional Information: DOI: 10.25264/2409-6806-2020-31-33-40
Ключові слова: Ukrainians in Bulgaria, Social online network platforms, self-presentation, consolidation (українці в Болгарії, соціальні мережі, онлайн-платформи, самопрезентація, консолідація)
Теми: За напрямами > Історія
Наукові збірники НаУОА
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Інститут досліджень української діаспори імені професора Любомира Винара НаУОА
Дата розміщення: 25 Кві 2021 20:40
Остання зміна: 25 Кві 2021 20:40
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8457

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент