Мамонтова, Н. А. (N. Mamontova) (2013) Управління вартістю компанії в умовах економічної нестабільності. Економічний вісник університету (№20/2). pp. 481-486.
PDF
- Published Version
Download (329kB) |
Анотація
Узагальнено теоретико-методологічні підходи до визначення вартості компанії в нових умовах. Проаналізовано стан і проблеми українських компаній з точки зору доцільності запровадження управління вартістю. Метою роботи є викладення авторських узагальнень теоретико-методологічних аспектів щодо управління вартістю компанії. Результативність управління вартістю має визначатися перш за все ступенем досягнення задекларованих цілей та вирішення поставлених завдань перед системою управління вартістю. Критерії досягнення цілей і виконання завдань можуть бути економічними та позаекономічними, що вказує на міждисциплінарний характер проблеми. Крім зростання абсолютних показників слід враховувати зміну у структурі капіталу компанії. В постіндустріальній економіці одним із таких критеріїв є пріоритет зростання вартості інтелектуального капіталу. Важливо забезпечити оцінювання з урахуванням інтересів різних груп акціонерів, менеджменту та персоналу. В подальшому мають бути запропоновані конкретні методики оцінювання результативності управління вартістю з урахуванням конкретних особливостей функціонування компанії.
В нових умовах запорукою ефективності корпоративного менеджменту є зростання показників вартості компанії. Вартість компанії – це її ціна, визначена з урахуванням цінності матеріальних і нематеріальних активів, а також очікувань щодо здатності приносити економічні ефекти (користь) у майбутньому. Однією з найпоширеніших концепцій управління, що зорієнтована на максимізацію ринкової вартості компаній, є так звана концепція економічної доданої вартості (EVA), що стала результатом еволюційного розвитку парадигми визначення інтегрованих оціночних показників ефективності бізнесу. При формуванні стратегії максимізації вартості компанії слід мати на увазі перш за все не будь-яке зростання, а обґрунтоване, що базується на позитивній динаміці певних ринкових та внутрішніх вартісних чинниках.
(Theoretical and methodological approaches to determining the value of company in new conditions are generalized. Condition and problems of the Ukrainian companies from the point of view of expediency of value management implementation are analyzed. Aim of the article is to describe author’s generalizations of theoretical and methodological aspects of managing company value. The following conclusions and generalizations are provided on the basis of research. Result of value management shall be determined first of all by the degree of achieving the declared purposes and performing the tasks before the value management system. Criteria of achieving purposes and performing tasks may be economical and noneconomical what proves interdisciplinary character of the problem. With the exception of increase of absolute indicators, changes in the structure of company capital shall be taken into account. In post-industrial economy one of such criteria is the priority of increasing value of intellectual capital. It is important to implement evaluation taking into account interests of different groups of shareholders, management and staff. Further definitemethodologies of evaluating effectiveness of value management shall be proposed taking into account definite peculiarities of company functioning. In the new conditions guarantee of effective corporate management is increase on value indicators of the company. Value of the company is its piece, determined on the basis of value of material and non-material assets, as well as expectations concerning the ability to bring economic effects in future. One of the most widely spread concepts oriented at the maximization of market value of company is the so called concept of economic added value (EVA), which resulted from the evolutional development of paradigm for determining integrated evaluative indicators of business effectiveness. The strategy for maximizing the company value shall be directed at the grounded increase based on positive dynamics of definite market and internal factors.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | вартість, оцінка вартості, управління вартістю компанії, управління вартістю в системі фінансового менеджменту ( value, assessment of value, management of company value, management of value in the financial management system) |
Теми: | За напрямами > Економіка |
Підрозділи: | Економічний факультет > Кафедра фінансів |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 04 Гру 2024 14:53 |
Остання зміна: | 04 Гру 2024 14:53 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9452 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |