Міжнародні проєкти Е. Макрона: концепції й практичне втілення (E. Macron’s international projects: conceptsand practical implementation)

Павлюк, Віктор (V. Pavliuk) (2020) Міжнародні проєкти Е. Макрона: концепції й практичне втілення (E. Macron’s international projects: conceptsand practical implementation). Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії (2(8)). pp. 29-45.

[thumbnail of conceptsand practical implementation.pdf] PDF - Published Version
Download (360kB)

Анотація

У статті проаналізовано зміст пропозицій Е. Макрона щодо реформування ЄС, оцінено можливість їх практичного втілення та підтримку серед європейської спільноти; охарактеризовано дії франко-німецького тандему в контексті реформування ЄС; з’ясовано особливості франко-російських відносин, найближчі перспективи їх розвитку; осмислено місце України в зовнішньополітичних концепціях Франції на сучасному етапі. Амбітні пропозиції Е. Макрона щодо реформування Європейського Союзу, зокрема ідеї створення міністерства фінансів ЄС, уніфікації частини податків, створення спільної європейської армії й спільного оборонного бюджету, формування загальноєвропейського агентства з питань мігрантів та інші, спрямовані на пошук шляхів розв’язання актуальних проблем і кризових явищ, із якими стикається об’єднана Європа в останні роки. Однак ці радикальні кроки не отримали широкої підтримки в багатьох державах-членах та інституціях ЄС. Тому, якщо говорити про реалізацію конкретних пунктів проєкту реформування ЄС Е. Макрона, то певне втілення одержали лише ті пропозиції, які внесені у франконімецьку Мезебергзьку декларацію, тобто були підтримані Німеччиною. Також деякі ідеї французького президента суголосні з євросоюзівськими ініціативами, які на той час уже були в розробці. Так, наприклад, пропозиція Е. Макрона побудувати європейську армію наклалася на ініціативу ЄС зі створення «Постійного структурованого співробітництва» у рамках Європейської безпекової та оборонної політики. Водночас зрозуміло, що масштабна ідея європейської армії в нинішніх умовах не може бути реалізованою. Франко-німецька співпраця залишається й за Е. Макрона ключовою в питаннях Внутрішнього розвитку ЄС і зовнішньої політики інтеграційного об’єднання. На відміну від складних питань, пов’язаних із необхідністю реформування єврозони, де дві держави займають різні позиції, співпраця Німеччини та Франції у сфері оборони переживає період піднесення. Це свідчить про прагнення обох партнерів діяти спільно на міжнародній арені й працювати над зміцненням єдності ЄС. Найбільш проблемним питанням у французько-російських відносинах залишається російська агресія проти України. Заклики Е. Макрона до нормалізації відносин із Росією не знайшли широкої підтримки в ЄС і на Заході загалом, їх радше розглядають як незаслужену розрядку.
(The article analyzes the content of E. Macron’s proposals for EU reformation, assesses the possibility of their practical implementation and support inside the European community; moreover, the actions of the Franco-German tandem in the context of EU reformation are characterized; the peculiarities of Franco-Russian relations and the nearest prospects of their development are clarified; the place of Ukraine in the foreign policy concepts of France at the current stage is also comprehended. E. Macron’s ambitious proposals for reforming the European Union, that include the idea of creating an EU Ministry of Finance, unifying some taxes, creating a common European army and a common defense budget, forming a pan-European agency for migrants, etc. are aimed at finding solutions to current problems and crises that a united Europe has been facing in recent years. However, such radical steps have not been widely supported in many EU Member States and institutions. Therefore, if to consider the implementation Of specific points of the EU reformation project of E. Macron, only those proposals that were included in the Franco-German Mezeber Declaration, i.e., were supported by Germany, found some embodiment. Also, some of the French President’s ideas coincided EU initiatives that were already under development at the time. For example, E. Macron’s proposal to build a European army was superimposed on the EU’s initiative to create «Permanent Structured Cooperation» in the framework of European security and defense policy. At the same time, it is clear that the large-scale idea of a European army cannot be realized in the current conditions. Franco-German cooperation remains the main for E. Macron in the internal development of the EU and the foreign policy of the integration association. In contrast to the complex issues related to the need to reform the Eurozone where the two countries hold different positions, cooperation between Germany and France in the sphere of defense is in its prosperity. This demonstrates the desire of both partners to collaborate in the international arena and to work to strengthen the unity of the EU. The most problematic issue in the French-Russian relations is Russian aggression against Ukraine. E. Macron’s calls for normalization of relations with Russia have not found widespread support in the EU and in the West in general; they are rather seen as an undeserved detente.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Е. Макрон, Франція, реформи ЄС, промова Е. Макрона, проєкти (E. Macron, France, EU reforms, speech by E. Macron, projects)
Теми: За напрямами > Політика > Зовнішня політика
Підрозділи: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та національної безпеки > Кафедра регіональних студій
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 09 Січ 2025 10:34
Остання зміна: 09 Січ 2025 10:34
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9500

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент