Козак, Л. В. (L. Kozak) (2014) Якість як атрибут ринкового позиціювання сільськогосподарської продукції та продуктів харчування (Quality as an attribute of the market positioning of the agricultural products and food supply). Схід (1(127)). pp. 40-46.
![]() |
PDF
- Published Version
Download (467kB) |
Анотація
На основі вибіркового маркетингового опитування (1270 осіб) автором було визначено сукупний вплив на купівельну поведінку споживачів показників якості продуктів харчування в їх взаємодії зі сприйняттям характеристик якості сільськогосподарської продукції. На основі проведеного дослідження автор робить висновки про погляди представників покоління Y в Україні, народжених у 1991-1994 роках, на ключові фактори, що обумовлюють якість продуктів харчування. Зокрема, респондентам було запропоновано дати оцінку низці технологічних операцій, які відносяться як до стадії виробництва сільськогосподарської продукції, так і до стадії її переробки, та визначити їхню роль у формування якості продуктів харчування.
(The aim of this study is to assess the quality attributes of agricultural products and food supplies with regards to their significance in a market positioning for representatives of Generation Y in Ukraine, born in 1991-1994, in Ukraine. This study is based on the selective marketing survey of 1270 people aged 19 to 22 years of the ten regions of Ukraine (including 540 men and 730 women) a cumulative impact of the quality attributes of food products in their interaction with the perception of quality characteristics of agricultural products on the purchasing behaviour of consumers were identified. The findings of the study on the views of the studied group of representatives of Generation Y in Ukraine on the key factors contributing to the quality of food were analyzed by the author. In particular, respondents were asked to rate a number of manufacturing operations, which include both the agricultural production stage and the stage of processing, and to determine their role in the formation of food quality. The author examined the views of the studied group of representatives of Generation Y in Ukraine on the market image of domestically produced food and imported substitutes and significant improvement activities appealing to the designated age group. Scientific novelty of the research lies in the comprehensive and systematic analysis of the overall impact of the quality attributes of food in their interaction with perception for quality agricultural products on the purchasing behaviour of consumers. The practical value of the proposed research methodology is that it can be used to identify characteristics of consumer behaviour in the food market for the other age groups, as well as in the other markets. Implementation of the proposed by the author suggestions provides an opportunity to improve the market image of not only the agricultural products, but also the processing plants.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | покоління Y в Україні; купівельна поведінка споживача; якість сільськогосподарської продукції; якість продуктів харчування; маркетингове дослідження (Generation Y in Ukraine; the purchasing behavior of consumers; the quality of agricultural products; food quality; marketing research) |
Теми: | За напрямами > Економіка |
Підрозділи: | Економічний факультет > Кафедра економічної теорії |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 04 Лют 2025 10:51 |
Остання зміна: | 04 Лют 2025 10:51 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9591 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |