Яремчук, В. (V. Yaremchuk) (2025) Микола Ковальський і Острозька академія (Mykola Kovalskyi and Ostroh academy). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Історичні науки» (вип.36). pp. 14-22. ISSN 24096806
![]() |
PDF
- Published Version
Download (477kB) |
Анотація
Мета статті – показати значення діяльності відомого українського історика й освітянина Миколи Ковальського (1929 – 2006) для утвердження ідеї Острозького університетського осередку та в її практичній реалізації. Методологія дослідження базована на методах інтелектуальної історії, історіографічного аналізу й синтезу. Вперше системно висвітлено питання про роль М. Ковальського у творенні провідного сучасного українського вищого закладу освіти – Національного університету «Острозька академія». Обґрунтовано, що адміністративно-організаційна діяльність, наукова творчість і освітні практики професора мали вагоме значення для утвердження ідеї Острозького університетського осередку та в її практичній реалізації. М. Ковальський був і залишається найбільшим науковцем, які працювали/працюють в Острозькій академії. Без нього острозька університетська ідея не мала б настільки розвиненого складника поваги до справжньої науки, який їй нині притаманний. Вагомим був внесок професора в реалізацію практичних речей, без яких не могло бути мови про його швидке зростання – усталення викладацького складу, започаткування інтенсивної і якісної наукової роботи, визначення форм і методів вишівської освіти, загалом формування інтелектуального і методичного потенціалу для майбутнього поступу.
(The purpose of the study is to show the importance of the activities of the famous Ukrainian historian and educator Mykola Kovalskyi (1929-2006) in establishing the idea of the Ostroh University Center and in its practical implementation. The research methodology is based on the methods of intellectual history, historiographical analysis and synthesis. For the first time, the issue of the role of M. Kovalskyi in the creation of the leading modern Ukrainian higher education institution – the National University of Ostroh Academy is systematically covered. It is substantiated that the administrative and organizational activity, scientific creativity and educational practices of the professor were of great importance for the establishment of the idea of the Ostroh University Center and in its practical implementation. M. Kovalskyi was and remains the greatest scientist who worked/works at the Ostroh Academy. Without him, the Ostroh university idea would not have such a developed component of respect for true science, which is characteristic of it today. The professor's contribution to the implementation of practical things, without which there could be no question of its rapid growth, was significant – the establishment of a teaching staff, the initiation of intensive and high-quality scientific work, the definition of forms and methods of higher education, in general, the formation of intellectual and methodical potential for future progress.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Микола Ковальський, Острог, Острозька академія, історична наука, ідентичність, «школа М. Ковальського», історіографічний образ (Mykola Kovalskyi, Ostroh, Ostroh Academy, historical science, identity, «school of M. Kovalskyi», historiographic image) |
Теми: | За напрямами > Історія > Допоміжні історичні науки |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та національної безпеки > Кафедра історії ім. проф. М.П. Ковальського |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 20 Тра 2025 12:13 |
Остання зміна: | 20 Тра 2025 12:13 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9829 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |