Digital Repository of Ostroh Academy

Дослідження когнітивних процесів у контексті культурно-історичного підходу (на прикладі творчої спадщини К.Саковича). (Investigation of cognitive processes in the context of cultural-historical approach (for example, the creative heritage K.Sakovycha)

Матласевич, О. (О. Matlasevych) (2013) Дослідження когнітивних процесів у контексті культурно-історичного підходу (на прикладі творчої спадщини К.Саковича). (Investigation of cognitive processes in the context of cultural-historical approach (for example, the creative heritage K.Sakovycha). Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.24). pp. 72-77.

[img] PDF - Published Version
Download (286kB)

Abstract

У статті представлено результати проведеного змістового та контент-аналізу філософських творів Касіяна Саковича, на основі яких авторка виділяє домінуючі когнітивні орієнтації мислителя. Подібні історико-психологічні дослідження дадуть можливість більш повно розкрити природу когнітивних процесів як продукту культурно-історичного розвитку. (The paper presents the results of the contextual and content analysis of philosophical works of Kasiyan Sakovych. In them the author identifies the dominant cognitive orientation thinker. Such historical and psychological research will enable more fully disclose the nature of cognitive processes as a product of cultural and historical development.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет «Острозька академія» (The National University of Ostroh Academy).
Uncontrolled Keywords: Когнітивні процеси, мислення, культурно-історичний підхід, холістичність, логічність. (Cognitive processes, thinking, cultural-historical approach, holistic, logic.)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: The College of Political Studies and Information Management > The Department of Psychological and Pedagogical Sciences
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 06 Nov 2013 13:44
Last Modified: 06 Nov 2013 13:44
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2475

Actions (login required)

View Item View Item