Digital Repository of Ostroh Academy

Специфика использования хрононимов в рекламных текстах фармацевтических препаратов (SPECIFIC NATURE OF USING CHRONONYMS IN PHARMACEUTICAL ADVERTISING TEXTS)

Насакина, С. (S. Nasakina) (2015) Специфика использования хрононимов в рекламных текстах фармацевтических препаратов (SPECIFIC NATURE OF USING CHRONONYMS IN PHARMACEUTICAL ADVERTISING TEXTS). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.55). pp. 169-171.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (327kB) | Preview

Abstract

У статті розглянуто функціонування хрононімів у рекламних текстах фармацевтичних препаратів. Досліджено потенціал хрононімів як вагомих одиниць, що увиразнюють мову медіа-текстів. Простежується якісний та кількісний склад хрононімів у рекламних текстах фармацевтичних препаратів на матеріалі української, англійської та російської мов. (The article deals with the chrononyms in pharmaceuticals advertising texts. Chrononyms’ potentiality as expressive means in media-texts are researched. Qualitative and quantitative structure of chrononyms in Ukrainian, English and Russian pharmaceuticals advertising texts are determined.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Одесский государственный аграрный университет
Uncontrolled Keywords: Хрононим, фармацевтические препараты, рекламные тексты, собственные имена (Chrononym, pharmaceuticals, advertising texts, proper names)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 18 Jan 2016 19:23
Last Modified: 18 Jan 2016 19:23
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4078

Actions (login required)

View Item View Item