Digital Repository of Ostroh Academy

Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу (Pedagogical conditions of preparation of the primary school teachers to socialization of pupils on the basis of gender approach)

Тафінцева, C. (Tafintseva S.) (2016) Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу (Pedagogical conditions of preparation of the primary school teachers to socialization of pupils on the basis of gender approach). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Гендерні дослідження», Вип. 2. pp. 88-97.

[img] PDF - Published Version
Download (295kB)

Abstract

У статті проаналізовано та розкрито методологічну сутність поняття «педагогічні умови». Визначено педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу: забезпечення мотивації майбутніх учителів до соціалізації молодших школярів із урахуванням гендерного підходу; суб’єкт-суб’єктна взаємодія в системі «викладач – студент/студентка»; удосконалення змісту і методичного забезпечення. (The methodological essence of the concept of «pedagogical conditions» is analyzed and disclosed in the article. The relevance of pedagogical conditions of preparation teachers of primary school to the socialization of pupils on the basis of gender approach due to the need of society in the preparation of qualified primary school teachers to the socialization of pupils and insufficient attention level of educational thought to the development outlined problem considering the basis of gender approach are marked. Pedagogical conditions which effectively afford to organize the preparation teachers of primary school to the socialization of pupils on the basis of gender approach are determined. During the study pedagogical conditions of the problem the understanding of the essence of his appointed term is solved. Pedagogical conditions of training of primary school teachers to the socialization of pupils on the basis of gender approach identified specific, the pedagogical environment artificially created, purposefully organized by teacher, a system of educational facilities, teaching complex interactions that cause positive changes in the level of preparedness to definite type of activity. The material is accompanied by their own observations, which define pedagogical conditions of preparation of teachers on the basis of gender approach to the implementation socializing impact on primary school children: providing motivation of future teachers to the socialization of primary school children taking into account the gender approach; subject-subject interaction in the system «teacher – student/student»; improving the content and methodological supporting of preparation of future primary school teachers to the socialization of pupils on the basis of gender approach)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Aсademy), Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Uncontrolled Keywords: умови, педагогічні умови, підготовка майбутніх учителів початкової школи, соціалізації молодшого школяра, гендерний підхід (conditions, pedagogical conditions, preparation of the future primary school teachers, socialization of pupils, gender approach)
Subjects: by fields of science > Education > Pedagogics
by fields of science > Gender Researches
Наукові збірники НаУОА
Divisions: The College of Humanities > The Department of Cultural Studies and Philosophy
Depositing User: Пров. б-р Наталя Денисенко
Date Deposited: 26 Jan 2017 20:06
Last Modified: 26 Jan 2017 20:06
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5304

Actions (login required)

View Item View Item