Тафінцева, C. (Tafintseva S.) (2016) Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціалізації учнів на засадах гендерного підходу (Pedagogical conditions of preparation of the primary school teachers to socialization of pupils on the basis of gender approach). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Гендерні дослідження», Вип. 2. pp. 88-97.
PDF
- Published Version
Download (295kB) |
Анотація
У статті проаналізовано та розкрито методологічну
сутність поняття «педагогічні умови». Визначено педагогічні
умови
підготовки
майбутніх
учителів
початкової
школи
до
соціалізації
учнів
на
засадах
гендерного
підходу:
забезпечення
мотивації
майбутніх
учителів
до
соціалізації
молодших
школярів
із урахуванням гендерного підходу; суб’єкт-суб’єктна
взаємодія в системі «викладач – студент/студентка»; удосконалення
змісту
і методичного
забезпечення. (The methodological essence of the concept of «pedagogical
conditions» is analyzed and disclosed in the article. The relevance
of pedagogical conditions of preparation teachers of primary school to the socialization of pupils on the basis of gender approach
due
to the need of society in the preparation of qualified
primary school teachers to the socialization of pupils and insufficient
attention level of educational thought to the development
outlined problem considering the basis of gender approach are
marked. Pedagogical conditions which effectively afford to organize
the
preparation
teachers
of
primary
school
to
the
socialization
of pupils on the basis of gender approach are determined.
During the study pedagogical conditions of the problem the
understanding of the essence of his appointed term is solved.
Pedagogical conditions of training of primary school teachers to
the socialization of pupils on the basis of gender approach identified
specific, the pedagogical environment artificially created,
purposefully organized by teacher, a system of educational facilities,
teaching
complex
interactions
that
cause
positive
changes
in
the level of preparedness to definite type of activity. The material
is accompanied by their own observations, which define
pedagogical conditions of preparation of teachers on the basis of
gender approach to the implementation socializing impact on primary
school
children:
providing
motivation
of
future
teachers
to
the
socialization of primary school children taking into account
the gender approach; subject-subject interaction in the system
«teacher – student/student»; improving the content and methodological
supporting
of
preparation
of
future
primary
school
teachers
to the socialization of pupils on the basis of gender approach)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | умови, педагогічні умови, підготовка майбутніх учителів початкової школи, соціалізації молодшого школяра, гендерний підхід (conditions, pedagogical conditions, preparation of the future primary school teachers, socialization of pupils, gender approach) |
Теми: | За напрямами > Освіта > Педагогіка За напрямами > Гендерні дослідження Наукові збірники НаУОА |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра філософії та культурного менеджменту |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 26 Січ 2017 20:06 |
Остання зміна: | 26 Січ 2017 20:06 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5304 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |