Digital Repository of Ostroh Academy

Структура соціального інтелекту особистості та можливості використання вербальних вимірювальних процедур

Івашкевич, Е. З. (E. Ivashkevych) (2016) Структура соціального інтелекту особистості та можливості використання вербальних вимірювальних процедур. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.3). pp. 65-78. ISSN 2415-7384

[img] PDF - Published Version
Download (277kB)

Abstract

У статті запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту педагога. Зазначено, що соціальний інтелект педагога вміщує три підструктури: когнітивну, мнемічну та емпатійну. Наголошено, що когнітивна підструктура соціального інтелекту включає в себе сукупність досить стійких знань, оцінок, правил інтерпретації подій, поведінки людей, їх взаємовідносин і т.д. на основі сформованої системи інтерпретацій на мікроструктурному і макроструктурному рівнях, деталізовано зміст цих рівнів. У статті зазначено, що мнемічна складова соціального інтелекту педагога характеризує наявність у індивіда здатності до інтерпретації явищ, подій життя, поведінки інших людей і свого власного як суб’єкта цих подій. Визначено сутність і зміст емпатійної складової соціального інтелекту педагога. Зазначено, що емпатійна складова соціального інтелекту більшою мірою залежить від того, яку форму поведінки педагог обирає в якості пріоритетної. Описані можливості та результати використання вербальних вимірювальних процедур для діагностики рівня розвитку соціального інтелекту педагога. (In the article the author’s conception of social intellect of the teacher is proposed. It shows that social intellect of the teacher includes cognitive, mnemonic and emphatic substructures. It was emphasized that cognitive substructure of social intellect involved a set of fairly stable knowledge, assessment, rules of interpretation of events, human behavior, relationships, etc. Social intellect is based on the existing system of interpretation on micro-structural and macrostructural levels. The content of these levels was detailed. The author of the article underlines that mnemonic component of social intellect of a teacher described the presence of the ability to interpret events, life events, behavior of others and their own as the subject of these events. In this article the structure and peculiarities of emphatic component of social intellect of a teacher were also described. Emphatic component of social intellect is largely dependent on the shape of the behavior the person chooses as a priority one. In the article the features and results of verbal measurement procedures to diagnose the level of social intellect of a teacher are described.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Рівненський державний гуманітарний університет
Uncontrolled Keywords: інтелект, соціальний інтелект, когнітивна, мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту, вербальні вимірювальні процедури (intellect, social intellect, cognitive, mnemonic and emphatic substructures of social intellect, verbal measurement procedures)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 21 Jan 2019 09:16
Last Modified: 21 Jan 2019 09:16
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7489

Actions (login required)

View Item View Item