Івашкевич, Е. З. (E. Ivashkevych) (2016) Структура соціального інтелекту особистості та можливості використання вербальних вимірювальних процедур. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.3). pp. 65-78. ISSN 2415-7384
PDF
- Published Version
Download (277kB) |
Анотація
У статті запропоновано та описано авторську концепцію
соціального інтелекту педагога. Зазначено, що соціальний інтелект педагога вміщує три підструктури: когнітивну, мнемічну та емпатійну. Наголошено, що когнітивна підструктура соціального інтелекту включає в себе сукупність досить стійких знань, оцінок, правил інтерпретації подій, поведінки людей, їх
взаємовідносин і т.д. на основі сформованої системи інтерпретацій на мікроструктурному і макроструктурному рівнях, деталізовано зміст цих рівнів. У статті зазначено, що мнемічна складова соціального інтелекту педагога характеризує наявність у індивіда здатності до інтерпретації явищ, подій життя, поведінки інших людей і свого власного як суб’єкта цих подій.
Визначено сутність і зміст емпатійної складової соціального інтелекту педагога. Зазначено, що емпатійна складова соціального інтелекту більшою мірою залежить від того, яку форму поведінки педагог обирає в якості пріоритетної. Описані можливості та результати використання вербальних вимірювальних
процедур для діагностики рівня розвитку соціального інтелекту педагога.
(In the article the author’s conception of social intellect of the teacher is proposed. It shows that social intellect of the teacher includes cognitive, mnemonic and emphatic substructures. It was
emphasized that cognitive substructure of social intellect involved a set of fairly stable knowledge, assessment, rules of interpretation of
events, human behavior, relationships, etc. Social intellect is based on the existing system of interpretation on micro-structural and macrostructural levels. The content of these levels was detailed. The author of the article underlines that mnemonic component of social intellect of a teacher described the presence of the ability to interpret events, life events, behavior of others and their own as the subject of these
events. In this article the structure and peculiarities of emphatic component of social intellect of a teacher were also described. Emphatic component of social intellect is largely dependent on the shape of
the behavior the person chooses as a priority one. In the article the features and results of verbal measurement procedures to diagnose the level of social intellect of a teacher are described.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | інтелект, соціальний інтелект, когнітивна, мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту, вербальні вимірювальні процедури (intellect, social intellect, cognitive, mnemonic and emphatic substructures of social intellect, verbal measurement procedures) |
Теми: | За напрямами > Психологія |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 21 Січ 2019 09:16 |
Остання зміна: | 21 Січ 2019 09:16 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7489 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |