Чепіль, О. Я. (O. Chepil) (2025) 7 ефективних стратегій написання коментарів до наочних даних дослідження (на матеріалі письмових завдань магістерського рівня з англомовного академічного письма) (Seven effective strategies for writing data commentary: insights from master’s-level academic writing practice). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (25(93)). pp. 90-93. ISSN 25192558
![]() |
PDF
- Published Version
Download (452kB) |
Анотація
У статті розглядаються теоретичні та практичні аспекти написання коментарів до наочних даних (data commentary) у контексті англомовного академічного письма. В роботі обґрунтовано актуальність теми для студентів магістерського рівня, оскільки коментування даних, представлених у візуальній формі є невід’ємною частиною наукових досліджень та письмових академічних завдань. У центрі дослідження – розвиток умінь інтерпретувати цифрові дані, представлення результатів дослідження, формулювання оцінних суджень, а також дотримання академічних вимог до структури та стилістики наукового тексту. Теоретичне підґрунтя статті становлять праці провідних дослідників академічного письма – Тетяни Яхонтової, Джона Свейлза, Крістіни Фік, а також оксфордських науковців Едварда де Шазаля та Джулі Мур. Зокрема, аналізується трьохетапна модель написання коментаря до даних і запропоновані сім ефективних стратегій інтерпретації візуальної інформації, апробовані на матеріалі підручника «Oxford EAP. Advanced/C1». Практична цінність дослідження полягає в аналізі письмових завдань студентів, що обговорювалися у форматі peer-evaluation і були проаналізовані з огляду на ефективність використання зазначених стратегій. Також розглянуто типові помилки, лінгвістичні особливості текстів, зокрема використання складних іменникових конструкцій, оцінної лексики та внутрішньотекстових посилань. Матеріали статті можуть бути використані для вдосконалення методики викладання академічного письма, розвитку критичного мислення, текстоаналізу й академічної доброчесності у вищій освіті. Перспективи подальших досліджень охоплюють розробку інтерактивних ресурсів, вивчення впливу рідної мови на логіку побудови коментарів, а також педагогічних стратегій інтеграції аналізу числових даних з критичним мисленням.
(The article explores both theoretical and practical aspects of writing data commentary within the framework of English academic writing. It highlights the relevance of this topic for master’s level students, as the ability to comment on visual data is an essential component of academic research and written assignments. The study focuses on developing skills in interpreting data, presenting research findings, expressing evaluative judgments, and adhering to structural and stylistic conventions of academic texts. The theoretical foundation is based on the works of prominent scholars in academic writing, such as Tetyana Yakhontova, John Swales, Christine Feak, as well as Oxford-based researchers Edward de Chazal and Julie Moore. In particular, the article examines a three-stage model of data commentary writing and introduces seven effective strategies for interpreting visual information implemented using the coursebook “Oxford EAP. Advanced/C1”. The practical section includes an analysis of students’ written assignments, discussed through peer evaluation. The research identifies common flaws, linguistic features (including nominal constructions and evaluative vocabulary), and the extent to which the proposed strategies were effectively applied. The article concludes with several recommendations for enhancing data commentary skills: expanding the analysis of high-quality academic texts, encouraging the use of technological tools (e.g., AI, Grammarly, ChatGPT, Gamma), and fostering feedback through collaboration with peers and instructors. Future research directions may involve interdisciplinary comparisons of data commentary practices, the development of interactive digital tools for teaching data description, the influence of students’ native languages on rhetorical structures, and pedagogical strategies for integrating critical thinking with quantitative data analysis.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | наочні дані, коментарі до даних, стратегії написання коментарів, академічне письмо (visual data, data commentary, commentary writing strategies, academic writing) |
Теми: | За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури > Лінгвістика. Мовознавство |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут лінгвістики > Кафедра англійської мови та літератури |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 02 Жов 2025 09:55 |
Остання зміна: | 02 Жов 2025 09:55 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10117 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |