Стан тривожності студентів як емоційної компоненти розуміння (The state of anxiety of students as an emotional component of understanding)

Карповець, М. В. (M. Karpovets) (2024) Стан тривожності студентів як емоційної компоненти розуміння (The state of anxiety of students as an emotional component of understanding). Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія, 35(74) (№ 6). pp. 110-115.

[thumbnail of THE STATE OF ANXIETY OF STUDENTS AS AN EMOTIONAL COMPONENT.pdf] PDF - Published Version
Download (342kB)

Анотація

У статті розглянуто стан тривожності студентів як емоційної компоненти розуміння. Показано, що дослідження тривожності у вищій школі зосереджуються на пошуку чинників впливу на рівень тривожності, що зумовлює врахування не тільки психологічного, але й соціального, економічного, культурного й політичного контекстів. Проаналізований корпус досліджень психології тривожності засвідчив, що у студентів однаково наявна як особистісна, так і итуативна тривожність. На діагностувальному етапі було реалізовано опитування студентів першого та другого курсів Національного університету «Острозька академія» (загальна вибірка – 90 осіб) за шкалою тривожності Спілбергера-Ханіна та анкетування за моделлю «BASIC Ph» Мулі Лахада. Доведено, що стан ситуативної (реактивної) тривожності високий, коли стан особистої тривожності середній. Високий рівень тривожності безпосередньо впливає на розуміння і навчальні результати, адже заважає студентам сфокусуватись на предметові, задіювати креативні й творчі ресурси, аналізувати й робити системні висновки, оперативно запамʼятовувати матеріал. Висунуто припущення, що однієї із причин високої тривожності є російсько-українська війна, яка однаково впливає як на ситуативну, так і особисту тривожність. Нормалізації тривожності у студентів не тільки формує позитивний психологічний клімат для розуміння, але й формування цінностей та життєвих орієнтирів, необхідних для професійного зростання та соціалізації. Досліджено, що студенти опираються на когнітивні (С –Cognition) cтратегії подолання стресу й тривожності, коли інші стратегії менше задіяні. Прикметно, що студенти найменш опираються на стратегію соціалізації та соціальної підтримки (S – Socialization) для формування стійкості, що вказує не необхідності посили цю стратегію поруч із іншими. Такі результати засвідчують те, що зростання тривожності впливає на процеси розуміння студентів, а отже обумовлюють необхідність пошуку та застосування педагогічних і психокорекційних методик, які б нормалізувати тривожність до опустимого рівня.
(The article deals with students’ anxiety as an emotional component of understanding. It is shown that research on anxiety in higher education focuses on the search for factors influencing the level of anxiety, which leads to the consideration of not only psychological but also social, economic, cultural, and political contexts. The analyzed corpus of research on the psychology of anxiety showed that students have both personal and situational anxiety. At the diagnostic stage, a survey of first- and second-year students at the National University of Ostroh Academy (total sample – 90 people) was conducted using the Spielberger-Hanin anxiety test and a questionnaire based on the Mooli Lahad BASIC Ph model. It is proved that the state of situational (reactive) anxiety is high when the state of personal anxiety is average. High levels of anxiety have a direct impact on understanding and learning outcomes, as they prevent students from focusing on the subject, using creative and imaginative resources, analyzing and drawing systematic conclusions, and memorizing material quickly. It has been suggested that one of the causes of high anxiety is the Russo-Ukrainian War, which has an equal impact on both situational and personal anxiety. The normalization of anxiety in students not only creates a positive psychological climate for understanding but also the formation of values and life guidelines necessary for professional growth and socialization. It has been found that students rely on cognitive (C – Cognition) strategies to overcome stress and anxiety when other methods are less involved. Notably, students rely the least on socialization and social support (S –Socialization) to build resilience, which indicates that there is no need to strengthen this strategy along with others. Such results suggest that the growth of anxiety affects the processes of understanding of students and, therefore, necessitates the search for and application of pedagogical and psychocorrectional methods that would normalize anxiety to an acceptable level.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: тривожність, стрес, емоції, розуміння, навчальна діяльність студентів, психокорекція, методика Спілбергера-Ханіна, модель BASIC Ph. (anxiety, stress, emotions, understanding, students’ learning activities, psychocorrection, the Spielberger-Hanin anxiety test, the Mooli Lahad BASIC Ph model)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра філософії та культурного менеджменту
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 10 Жов 2025 08:46
Остання зміна: 10 Жов 2025 08:46
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10156

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент