Когнітивний вимір перформативного інсценування у навчальній діяльності студентів (The cognitive dimension of performative staging in students’ learning activities)

Карповець, М. В. (M. Karpovets)) (2024) Когнітивний вимір перформативного інсценування у навчальній діяльності студентів (The cognitive dimension of performative staging in students’ learning activities). Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. (№ 3). pp. 55-59.

[thumbnail of THE COGNITIVE DIMENSION OF PERFORMATIVE STAGING.pdf]
Preview
PDF - Published Version
Download (374kB) | Preview

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз перформативного інсценування як складника навчальної діяльності студентів. Обґрунтовано, що інсценування може впливати на когнітивну сферу студентів у процесі навчання, адже передбачає не лише теоретичне, але й діяльнісне відтворення матеріалу завдяки певному розігруванню на сцені. Зважаючи на це, викладач задає певні рамки для відтворення завдань, у межах яких студенти намагаються трансформувати матеріал у власний досвід завдяки перформансу. Показано, що ключовим механізмом у процесі перформативного інсценування є мімезис як форма соціалізації індивіда та встановлення звʼязків із зовнішнім світом. У цьому контексті образ викладача відіграє ключову роль, адже успішність інсценування й когнітивних результатів прямо залежить від того, наскільки зрозуміло й переконливо він змоделює майбутню професійну діяльність через освітній перформанс. Інсценування найбільш повно розкриває діяльність як елемент когнітивної сфери студентів, адже передбачає практичне, активне й тілесно орієнтоване відтворення матеріалу. Оскільки перформанс передбачає колективну діяльність, то інсценування полегшує оволодіння матеріалу завдяки спільній діяльності. Зазначено, що когнітивна регуляція через перформанс як діяльність у вищій школі дозволяє студентам набути як професійного, так і соціального досвіду. Інсценування стає формою перенесення знання через дію та взаємодію в зовнішню реальність. Таким чином, перформативне інсценування передбачає як чітке, алгоритмізоване виконання завдань і дій на заздалегідь установленій сцені, так і спонтанне й креативне виконання своєї ролі. Доведено, що завдяки можливій спонтанності в навчальній діяльності студенти здатні освоїти матеріал індивідуалізовано. Формування індивідуального стилю навчання завдяки перформансу уможливлює досягнення високих результатів навчання, створюючи рівні умови для всіх суб’єктів навчання.
(The article presents a theoretical analysis of performative staging as an element of students’ learning activities. It is stated that staging can affect the cognitive sphere of students in the learning process, as it involves not only theoretical but also active reproduction of the material through a certain acting out on stage. The teacher sets a framework for reproducing tasks within which students try to transform the material into their own experience through performance. It is shown that the critical mechanism in performative staging is mimesis as a form of socialization of the individual and the establishment of connections with the outside world. In this context, the teacher’s figure plays a key role because the success of the staging and cognitive results directly depends on how clearly and convincingly, he/she directs the educational performance. Staging reveals activity as an element of students’ cognitive sphere, as it involves practical, active, and body-oriented reproduction of the material. Since performance involves collective activity, staging facilitates the mastery of the material through common activity. Hence, cognitive regulation through performance as an activity in higher education allows students to gain professional and social experience. Staging becomes a form of transferring knowledge through action and interaction with external reality. It is proved that due to the possibility of spontaneity in learning activities, students can perform the material more individually, transfer it to the sphere of feelings and experience. This individual learning style through performance creates equal conditions for all subjects of learning, ensuring a fair and inclusive educational process.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: когнітивна сфера, когнітивні компоненти, розуміння, перформанс, перформативність, інсценування, мімезис, навчальна діяльність студентів (cognitive sphere, cognitive components, understanding, performance, performativity, staging, mimesis, studentsʼ learning activities)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра філософії та культурного менеджменту
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 12 Лис 2025 09:25
Остання зміна: 12 Лис 2025 09:25
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/10213

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент